Niet werkende lengte verstelling elektrische stoel J11

Gestart door michelJ, oktober 25, 2024, 10:48:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

michelJ

Sinds afgelopen zaterdag in bezit van een J11. Afkomstig van mijn ouders. 9 jaar en nog geen 35000 km. Dus als het goed is jaren plezier voor ons.

Maar de lengteverstelling van de elektrische bestuurderstoel doet het niet. De overige verstellingen wel. Dus ook omhoog en omlaag met dezelfde knop. Ik hoor wel een klik, maar verder weinig.

Wat kan ik zelf doen voordat ik naar de dealer ren?

gompietje

Hoor je wel de motor van de stoel lopen maar zit de stoel vast, dan ben ik bang, dat net zo als bij mij het geval was, je een nieuw onderframe moet hebben >:(

michelJ

Ik voel de motor kantelen maar niet verder draaien. Het lijkt erop dat de stoel vast zit in de geleider of zo.

Iemand tips?

gompietje

Klopt was bij mij ook zo konden ze het alleen oplossen door een nieuw onderframe te monteren

michelJ

Het lijkt erop dat bij het achteren verschuiven de stoel 'over' een soort eindstand is gegaan. En daar vast/klem komt te staan.

Ik las ip dit forum eerder iemand die naar de dealer was gegaan om te 'deblokkeren'.

Op een engels forum zag ik ook een melding met een dergelijke melding.

Meerdere klachten bekend?

gompietje

Als je het allemaal al zo goed weet waarom blijf je dan om antwoorden vragen ???  ???

michelJ

Het lijkt iets simpels, maar zelf krijg ik dit niet opgelost.
Ik ben even op zoek of hier sprake is van een constructiefout.
Een heel nieuw onderframe vind ik nogal erg rigoureus (wat waren daarvan de kosten?) voor iets wat heel simpel lijkt.
En als het toch lijkt op een constructiefout, dan ga ik het gesprek met dealer toch anders in.
Zeker met de tarieven die ze tegenwoordig hanteren.

michelJ

Update: gisteren bij Nissan Waalre geweest.
Probleem opgelost.
Hoe:
1e persoon ging op stoel en bediende knop elektrische verstelling
2e persoon ging met flinke kracht jutteren met de rugleuning van de achterbank.

Het kan niet anders dan dat dit echt vaker voorkomt. Zo bedreven waren ze met de oplossing.

Nu maar hopen dat het niet opnieuw gebeurt, want dan kan het inderdaad dat het hele onderframe vervangen moet worden.

Ik probeer de achterste positie van de lengte verstelling voorlopig te vermijden.
 :-!  :-!

gompietje