Lambda sensor

Gestart door LucLisette, december 18, 2018, 21:56:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LucLisette

Vandaag na 100000 km vierde sensor geplaatst. Voorlopig nog onder garantie. Dus telkens na 25000 a 30000km dezelfde lol. Vermits wij onze wagens rijden tot 300000 km staat ons nog wat te wachten. Niemand lijkt zich druk te maken, er zijn er nog met dezelfde problemen. Zijn er nog leden met dit probleem en met een mogelijke oorzaak en oplossing?

Ook werd er een update voorgesteld van de ecu. Ik heb die momenteel geweigerd omdat ik wil weten wat er geupdate word. Nissan geeft volgens de werkplaats geen antwoord hierop.
Ik wil weten wat ze precies doen en wat de gevolgen zijn.

Ik hoor graag iendien iemand kan helpen.

Nissanwielmonteur

Nou de 4e sensor al? Bij diesel???

Niet normaal. Vervang ze zelden voor de 100000km


Wat er bij de update precies her- of overschreven wordt dat weet niemand.



Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

hermanv

Bij mij ook al 4x. Is een benzine163dig-t. Uiteindelijk zou het een stekkertje zijn dat niet goed gemonteerd was.
Hopelijk is het nu definitief opgelost.

LucLisette

Bij mijn Skoda met euro 5 is hij bij 300000 km nooit vervangen. Ik heb dus nog een sensor of 8 te gaan. Het vevangen is een kleinigheid maar wat kost zo een sensor. NWM, jij vervangt ze zelden voor 100000 km, in de werkplaats zeggen ze me dat ze het regelmatig moeten doen en dat er zoijn met de vijfde. Nissan zou naar hun zeggen nu een ander type gebruiken????

Ik ken de werking van de sensor op,elektronisch vlak goed, ik vraag me alleen af of ik een andere passende O2 sensor van een ander merk kan gebruiken? Er wordt na vervangen ook,helemaal niets gecalibeerd of afgesteld.
Het zou dus best kunnen dat elke sensor goed is, de geleverde regelspanning zou immers gelijk moeten zijn???

Wat de update betreft ben ik wantrouwig. Sinds het diesel schandaal betrouw ik de autofabrikanten voor geen meter. Wat doen ze stiekem met hun update, welke parameters veranderen ze???

Amaai Nissan, alhoewel de wagen aangenaam rijdt geloof niet dat ik er nog eentje koop!
Hij is te verliefd op de werkplaats.

QQ013

Mijn dochters kia Rio was aan de derde lambda sonde toe. Elke keer een dure jongen van Kia.(ca 75 euro)
Nu een aliexpress versie die het al veel langer uithoudt dan de originele.(15 euro incl verzenden)
Ook verkrijgbaar voor Nissan: (iets duurder)
https://nl.aliexpress.com/item/Lambdasonde-O2-Sensor-voor-Nissan-X-trail-Qashqai-Tiida-Sylphy-Deel-Geen-22690-EN200/32835105892.html


Mar zolang het onder garantie gebeurt zou ik lekker bij de garage blijven.

ps wat de sonde betreft'
Levensduur Lambdasonde:

De levensduur van een lambdasonde hangt af van div. factoren. Wordt er met de auto veel korte stukjes gereden, dan is de levensduur vaak korter. Bij veel snelwegkilometers gaat de lambdasonde langer mee. Ook de verwarming van de lambdasonde is belangrijk. Vervuiling door motorolie (olieverbruik) en slechte kwaliteit benzine verkort ook de levensduur van de lambdasonde.

https://www.autoweetjes.com/Lambdasonde.html
1.6L P MT 2WD NEW TEKNA GLASSR

Nissanwielmonteur

Maar niet voor de X-trail T32 of QQ J11
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Primera P11

Kom op jongens,
Het kan toch niet zo zijn dat je elke 25.00km zo'n ding moet gaan vervangen.
Die zijn niet goedkoop hoor.
Nwm zegt het al,hij heeft ze nog nooit voor de 100.000km vervangen,wat ook eigenlijk normaal is.
Hier is wat anders aan de hand.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Nissanwielmonteur

Als het de achterste sonde van de Benzine 1.6 motor uit de J11 of T32 X-trail betreft dan is daar een gewijzigd type voor.
De affabriek montage gaat inderdaad snel stuk.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

LucLisette

In mijn diesel 1,6 zit het gewijzigde type, geplaatst op 76360 km, op 100000km morsdood!!
Gelukkig nu nog in verlengde garantie maar dat houd bij 150000 op en die sensoren weten dat niet.