Vertrouw je je garage cq dealer!!!

Gestart door sss, augustus 07, 2018, 17:29:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monster

Zelf ben ik een aantal jaren werkzaam geweest bij een van de grootste Vag dealers op de service afdeling geweest. Wij waren altijd zeer transperant en wanneer wij merkten dat er geen vertrouwen was bij de klant nodigde  we deze uit om samen de auto te bekijken na diagnose. Om ze de noodzakelijke punten en de te verwachte punten te bespreken.

Door dat ik zelf veel ervaring heb binnen de autobranche heb ik wel veel vertrouwen maar je hoeft dan bij mij ook niet aan te komen met onzin verhalen. Voordeel van de dealer waar ik vandaag mijn nieuwe QQ ga ophalen is dat ik met de after sales manager heb gewerkt. Al wist ik dat niet toen ik de auto kocht.

tigrimang

#16
Kijk, dit zijn natuurlijk buitengewone uitzonderingen waar ik het over had.

Een doorsnee klant die een auto koopt of voor reparatie/onderhoud aanbied, die hebben zulke ervaringen niet en weten zelf vaak niet eens hoe iets werkt of zelfs hoe te praten met een verkoper / monteur / werkplaatschef......

Als die iets op papier noteren en gooien wat technische termen erbij moet je als klant maar aannemen dat het met vertrouwen is nagekeken en er geen ander alternatief mogelijk is.

Ook voor dit soort mensen is het vrij toelaten op de werkvloer geen nuttige bezigheid. die lopen inderdaad iedereen alleen voor de voeten en zullen meer ergenis opwekken dan dat ze het probleem laten oplossen.

De universele garages zijn vaak transparanter (maar dus niet gelijk beter) dan de dealers...heb ik gemerkt.
Maar tocg vertrouw ik de dealer vaak (vooral omdat ze vaak de specialistische apparatuur en routines hebben) meer dan de universele garages..... nogmaals... het is een auto die IK betaald heb en IK toevertrouw aan een garage waarvoor IK betaal..... dus ik hoef niet gelijk als koning behandeld te worden maar wil wel dat je omgaat met de auto alsof het van je zelf zou zijn.......
Vertrouwen geven is erg moeilijk.... maar vertrouwen nemen natuurlijk ook......
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Primera P11

Monster,

Maar als je daar werkzaam bent geweest ben je getraind hoe om te gaan met dit soort zaken.
En ook jij moet dan opereren binnen de lijntjes die jouw werkgever cq importeur jou oplegt.
En dat betekent toch vaak dat je pet van de werkgever op hebt en niet die van de klant.
Jij gaat geen dingen aan die klant beloven die jij niet waar kan maken.
En salesmensen zitten op deze positie omdat ze verbaal goed zijn en van onder tot boven getraind zijn om om te gaan met dit soort zaken.
En als er zaken niet waar gemaakt kunnen worden word het al snel een produkteigenschap of,ja helaas,meer kan ik ook niet voor u betekenen.
Of,waagt u er eens een briefje aan de importeur aan,waarvan ze al wisten welke standaard brief terug kwam.
Of we kunnen wat doen bij inruil,maar stelt u zich daar ook niet teveel van voor.
En bij de VAG groep hebben ze de laatste jaren genoeg zaken gehad die uiteindelijk door derden beslist zijn.
En als je als organisatie bij consumenten programma's terecht komt of even googlen en je popt als eerste op is dat niet omdat je zo'n geweldige aftersales afdeling hebt.
Plus een importeur die echt overal zijn handen vanaf trekt pleit ook niet in het voordeel van de organisatie.
Garantie hebben is een,maar garantie krijgen is twee.
Een goede aftersales afdeling is geen schildje aan de muur of een afdeling maar moet nauw betrokken zijn bij klachten en moet zonodig een goede view op de klacht hebben en een klant ook een zinvolle oplossing bieden.
En daartoe ook de tools hebben om dat te kunnen doen.



Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

tigrimang

Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Frank1957ehv

In 1975 kocht ik mijn eerste Datsun bij een merkdealer. Inmiddels is hij geen merkdealer meer maar mijn laatste nieuwe QQ heb ik in 2017 toch daar weer gekocht (en alles wat daar tussen zat). Nissan is nog steeds de hoofdmoot voor hen. Tuurlijk gaan zij voor de winst maar ik ben altijd heel netjes en coulant behandeld. Bijvoorbeeld bij een beurt waar eigenlijk de luchtfilter vervangen moest worden werd gevraagd moeten we een nieuwe monteren of uitblazen en een kwart slag draaien (alweer jaren terug weliswaar). Ongevraagd korting krijgen op de extra's als ruitenwisserbladen, banden e.d. waarbij ze goedkoper zijn dan kwikfit of zo. Auto netjes gewassen en uit gezogen. Soms doosje snoepjes in de auto. En de kosten.... veel goedkoper dan de officiële dealer en toch de originele onderdelen. Garantie wordt netjes afgehandeld als het nodig mocht zijn. En het is geen probleem als ik meekijk. Ach en vanwege de service koop ik wel eens ijsjes, een vlaai of appelflappen voor het personeel als blijk van dank.
1.2 Dig-T N-Tec Vision

Denim

Beste forummers,

Het antwoord is: : "ja"! In alle Nissandealers die wij hebben gehad (Capelle-Schenkel, Waddinxveen, Rotterdam-Autostrada, Rotterdam-Alexander en zeker die in Berkel&Rodenrijs was en ís ons vertrouwen groot. Keurige showroom, kopje koffie, praatje pot, meestal een redelijke inruilprijs, maar vooral adequate reparaties of afhandeling van klachten. Onze zoon rijdt een Micra die hij in onderhoud heeft bij een goede en eveneens betrouwbare "Beun de Haas" maar hij gaat nog steeds voor de wat complexere problemen - die er zelden zijn - toch naar de dealer. Oke, het is duurder maar de problemen worden daar dan wél verholpen. Misschien zijn wij wat aan de naïeve kant, of te weinig kritisch, maar onze ervaringen met de Nissan dealers is gelukkig altijd prima geweest. En laten we eerlijk zijn: wij rijden over het algemeen met (bijna) nieuwe auto's een jaar of drie, vier, en dat met een gemiddeld aantal kilometers. De dealer wordt door ons dus niet echt uitgedaagd!

Hartelijke groet,

Denim en Dinem
QQ 1.6 Acenta Faded Denim '11-'14 / QQ 1.2 Acenta Bronze '14-'17 / QQ 1.2 N-Connecta Silver Grey '17-'20 / QQ 1.3 Design Edition Dark Grey '20

Pgeelen

Heb door de jaren minder ipv meer vertrouwen in garagebedrijven gekregen. Mijn huidige Nissan Juke 1,2 dig-t  2015 in januari 2019 aangeschaft via autohandelaar ( hier tevreden mee)   Import uit Belgie en afgestempeld onderhoudsboekje en beurten tot 45000 km uitgevoerd en gedocumenteerd. Auto bij aanschaf 53000 gelopen. Door handelaar nieuewe motorolie omdat de olie erg donker was! Na 2000 km zelf olie en filter nogmaals vervangen....... en wat bleek? Oliefilter was duidelijk nog NOOIT vervangen. Toen ook luchtfliter vervangen. Ook dit was absoluut nog het eerste, evenals het interieurfilter. Onderhoud was uitgevoerd Bij nissandealer volgens onderhoudsboekje. Hoe moet ik op deze manier vertrouwen in een garage krijgen. Heb voor de zekerheid na 8000 km maar weer olie en filter ververst en hoop dat het eerdere gebrek aan onderhoud niet negatief op de levensduur van mijn Juke uitwerkt. Ben namelijk verder heel blij en tevreden met mijn auto

J@n

Tot nu zowel mijn eerst als mijn tweede Qashqai altijd 's morgens gebracht naar de dealer voor een beurt en het einde van de middag opgehaald.
Onze eerste was van 2008 en de huidige van 2015. Eigenlijk geen klagen!


gompietje


Nissanwielmonteur

Nou van de Juke moeten ze het ook niet hebben is mijn gevoel.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Hanno

Volgens mij had de Juke echt wel wat kunnen worden.
Ze hadden hem ook direct met een wat zwaardere motor moeten leveren  :yep:
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

Primera P11

De juke is net op de markt, geef em een kans.
Ik vind het een leuk ding om te zien, ieder zijn mening natuurlijk.
Er zullen ook wel uitvoeringen komen met een zwaardere motor en andere uitrustingen.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

merkelplas

Ik ga al jaren naar Markgraaff in Nijnsel. Nooit geen problemen, mensen denken met je mee en dat alles voor een schappelijke prijs. Tuurlijk moeten ze er ook aan verdienen, maar dat moeten we allemaal.

TURBO1

Nissan zit in een moeilijke situatie volgens de relaties die ik ken via Renault België.
Afwachten wat de toekomst brengt...