Qashqai J12 derde generatie

Gestart door Wilbert, januari 20, 2018, 18:06:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nissanwielmonteur

Ik mag hopen dat er ook gewoon een hybride komt en/of benzine uitvoering blijft.

Anders slaat Nissan voor de zoveelste keer de plank mis en kunnen de caravaners op zoek naar wat anders.

We missen al een flink stug segment in de vorm van een stationcar en de Pulsar verdwijnt ook van het toneel. Om over het verdwijnen van de Note nog maar te zwijgen. De Micra is nou ook niet echt een verkoop wonder en neemt voor mij de plaats van de Note niet in.

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Eddy S•

Citaat van: Wilbert op januari 20, 2018, 18:06:57 PM
Aandrijving door conventionele maar nieuwe benzinemotoren met een inhoud van 1300 cc en een vermogen van 115, 140 of 160 pk. Lijkt erop dat we het allemaal met Renault benzinemotoren mogen gaan doen.

Deze motoren zitten nu ook in de nieuwe Mercedes A-lasse dewelke ontwikkeld zijn door Renault-Nissan. Mercedes spreekt hier over een 1.4 ipv een 1.3 om dit waarschijnlijk te verdoezelen. Gelukkig is het een 4-cylinder  \-/ en er wordt hier ook gesproken over cylinder-uitschakeling. Benieuwd of dit ook het geval gaat zijn bij de volgende generatie Qashqai. Persoonlijk vrees ik dat de nieuwe Juke, en zou ik spijtig vinden, een 3-pitter zal meekrijgen.

Als ik het bericht van NWM hier lees en lees dat de Pulsar gaat verdwijnen vind ik een raar besluit van Nissan, in België zie ik hem vrij regelmatig rijden en zoals gezegd als deze verdwijnt is dat wel een compleet segment dat verdwijnt uit de catalogus bij Nissan. Ze mogen zeker niet blijven verder teren op het Cross-over succes, er is momenteel een enorme keuze bij de concurrenten te vinden. Of ze moeten weer met iets succesvols nieuw segment uitkomen zoals met de QQ in 2007.

Micra is te groot en te duur om een succesvol stadswagentje te zijn, ook de oudere generatie van Nissan-rijders die het vorig model kochten gaan niet overschakelen naar de nieuwe Micra. Daar denk ik dat KIA, Hyundai en andere met deze klanten gaat lopen.

Denk dat er nog veel gaat gebeuren in autoland, ik hoorde via welingelichte bron en ook gelezen afgelopen weekend dat tegen 2020 alle Opel-dealers gaan verdwijnen  :-!  :-!
QQP member sinds 05/2008
In the past Sunny N13 SLX | Primera P10 SLX | Almera N15 SR
Qashqai 1.5dCi | Tekna Pack | Cafe Latté - from 09/2008 till 04/2014
Qashqai 1.2DIG-T | Tekna | Pearl White - from 05/04/2014 till 08/2019
From 08/2019 Mazda CX-3 2.0 auto SkyCruise Soul Red Crystal

manfred

Nissan verkoopt vanaf nu alleen nog modellen die op voorraad staan bij dealers en in Amsterdam vanaf de fabriek worden geen nieuwe orders meer aangenomen dit i.v.m de levering van de Qashqai's met de nieuwe motoren.(1.2 is dan uit het leveringsprogamma)

De 1.3 DIG-T 140pk te bestellen vanaf 9/2018
     1.3 DIG-T 160pk te bestellen vanaf 10/2018
     1.5 Diesel 115pk te bestellen vanaf 6/2018
     1.7 Diesel 150pk te bestellen vanaf 12/2018

Derde generatie Qashqai niet eerder als 2020/21
Qashqai 13 MHEV Tekna Magnetic Blue&Black Cold+Design Pack

Hanno

Nissan stopt ook al met dieselmotoren en zoals NWM al zei verdwijnt de Pulsar ook uit het gamma.

https://www.autoweek.nl/nieuws/nissan-stopt-met-dieselmotoren-in-europa/
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

J@n