vraag over Banden (tweedehands) en remschijven

Gestart door JeffreyB, januari 16, 2018, 21:49:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nederbelg

De eerste foto's waren met strijklicht gemaakt. De tweede serie foto's niet. Daardoor zie je kleine oneffenheden veel beter op de eerste foto's

Bij de tweede serie, tweede foto, zie ik nog altijd de "deuk", alleen minder goed.
Buiten die deuken, die je trouwens wel vaker ziet bij banden, zijn er zowel op het loopvlak als op de wangen best veel droogtescheurtjes te zien.

Ik zou bijna zeggen dat het een slechte charge van banden betreft.

Gr Nederbelg

Huub61

Dan zou ik al helemaal de betrouwbaarheid in twijfel brengen.
Qashqai 2018 J11 1.6 Tekna

tigrimang

Voor banden naar achter zetten kan echt geen kwaad... hangt er wel van af of die banden er al meer dan een jaar op zitten natuurlijk... maar dat weet de topic starter zelf wel hoe nieuw de banden zijn.

De spook banden laten nakijken is aan te raden
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

JeffreyB

De voorbanden hebben nog ongeveer 4,5 mm. Deze waren tweedehands bijna 9 maanden geleden geplaatst.
De achterbanden hebben nog ongeveer 6 mm. (Deze was vervangen door de vorige eigenaar in 2013).

De band rechtsachter heeft als enige heel veel droogtescheuren.

Wat moet ik dus doen?
Gewoon 4x vervangen en uitlijnen of 2x?

tigrimang

Ik zou voor naar achter zetten.
Maar ik ben dan iemand die tot het naatje gaat.....is het goed dan gebruik hem gewoon.
Doe waar je zelf goed bij voelt. Een antwoord geven op de forum is lastig zonder zelf goed "live" het te zien....
6mm en 4.5mm is bijna geen verschil vind ik persoonlijk. Maar kijk ook naar afloop (schuin afslijten) van de band... laat het ook beoordelen door de bandenboer
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Nissanwielmonteur

Je moet doen waar jezelf het beste gevoel bij hebt.
En niet wat een ander zou doen.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

tigrimang


Gewoon doen wat je zelf goed vind...en niets overhaast beslissen... vraag bij de banden expert....en niet loodfit of dollarmaster....... \-/
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

juke1.2

Ton, er wordt om advies gevraagd toch en dat krijgt hij  \-/

Nissanwielmonteur

Ja.

Maar uiteindelijk beslis je zelf en daar heb je denk ik geen 3 topics voor nodig.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Primera P11

JeffreyB,

Het is net wat Nederbelg al zei,het heeft te maken met de manier van fotograferen.
Het is de schaduwzijde wat je ziet.
Ik zou me er niet te druk over maken.
Leg een band plat op de grond en je laat de zon erop schijnen zie je hetzelfde effect.
En bij Conti's zie je dit fenomeen sterker.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

VIP1980

Denk dat het nu wel in het algemeen duidelijk is wat de topic starter moet doen.... :-

Als die nu inmiddels al niet op 4 nieuwe banden rijdt.... ;D :P

JeffreyB

Haha  :)


Iedereen bedankt voor de hulp.
Ik ga binnenkort even een stukje rijden en kijken of de 'deuken' weer teurgkomen. Anders worden het 4 nieuwe banden denk ik. Maar ik was van plan pas volgend jaar te vervangen, na de winter.  In de winter rijd ik namelijk niet zo veel. Maar goed, het wordt dus even kijken.

De band rechtsachter heeft als enige enorm veel droogtescheuren. Dus die moet sowieso begin volgend jaar vervangen worden. Pak dan gewoon alle 4 mee denk ik, en anders gewoon 2x achterzijde.

T&T

Heb maar even wat topics samengevoegd die over het zelfde gaan.

Topic starter,
Graag u topic aanvullen ipv een nieuwe aan te maken over het zelfde onderwerp.

bvd
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

JeffreyB

Hallo,
Nog een vraagje over de remschijven.

Heb de nieuwe erop laten monteren maar zie dat er enorm veel roest op zit. Niet op het remgedeelte maar op het "huis" waarmee je het vast maakt.
Zal kijken of ik er een foto van kan nemen vandaag.


Iemand enig idee hoe er veel roest op dat kan komen en of dat nog weg te krijgen is?

VIP1980

komt vaker voor , worden geolied ingepakt, echter bij het plaatsen is de olie er meestal af door remmenreiniger of iets....ik spuit ze meestal zwart of zilver...