vraag over Banden (tweedehands) en remschijven

Gestart door JeffreyB, januari 16, 2018, 21:49:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nand

Met de originele banden , als ik me niet vergis, waren dat Bridgestones.(2008) , deed ik 55000 km. Daarna Michelins
lattitude  laten plaatsen en ondertussen heb ik 139000 km , dus al 84000 , en zal ze nu pas in november-december laten vervangen.
Mijn ervaringen met Michelin zijn al altijd gunstig geweest ,al in 1966 , op Volkswagen busje . Trouw aan het merk , zou ik zeggen.☺👍
Groetjes uit de Westhoek.
Qashqai 1.5 cdi accenta pack zwart métalique.Zetels:rood.Besteld in augustus 2007 en
in gebruik van 25 jan.2008.

JeffreyB

Hallo, liep vandaag een rondje om mijn auto toen ik naar de winkel ging en trof beschadigingen aan aan mijn 2 rechterbanden.
Zie foto's.

Moet ik ze nu meteen vervangen?
Snap niet hoe dit kan. Rijd nooit op of tegen de stoep etc.
Band heeft nog veel profiel.





Kan iemand me uit de brand helpen?

Huub61

Lijkt op een canvasbreuk, en je zou er mee langs de bandenboer kunnen gaan.
Qashqai 2018 J11 1.6 Tekna

VIP1980

volgens mij heb je al een topic lopen over je banden (https://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=10533.0 ) ...mocht je de banden niet vertrouwen ( althans dat doe ik ) haal je gewoon nieuwe banden.....

2de hands weet je het nooit, het verleden kan je namelijk nooit aan de band zien. Ze kunnen er nog zo mooi uitzien, maar schijn kan bedriegen ( hoeft niet altijd )

JeffreyB

Citaat van: Huub61 op september 24, 2018, 12:01:46 PM
Lijkt op een canvasbreuk, en je zou er mee langs de bandenboer kunnen gaan.


Maar hoe kan dit dan? Heb geen stoeprand aangeraakt...


JeffreyB

Wat is het verschil tussen 215/55/18 95H en 215/55/18 99V van Continental?

tigrimang

#21
https://www.autobanden-365.nl/Continental/PremiumContact+2/215-55-R18-95H.html

https://www.autobanden-365.nl/Continental/PremiumContact+2/215-55-R18-99V.html

Zo iets?

Misschien heb jij de stoep niet geraakt maar de autobanden wel :-
Wel een curieuze schade... en dan ook nog voor en achter en ook allebei rechts..... vreemd....
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

JeffreyB

Inderdaad heel erg vreemd.
Nu moet ik 4 banden gaan vervangen en ook weer uitlijnen...

juke1.2

Dan doe je toch gelijk all weather bijv. van Michelin 18 " , ben je gelijk klaar voor zomer & winter :yep:

JeffreyB

Nee ga gewoon zomerbanden nemen. Weet alleen nog niet of het Michelin wordt of Continental. Denk continental.

tigrimang

Je kan ook je linksvoor naar rechtsachter doen en dan 2 nieiwe voor voorzijde.....
Want ze hebben nog genoeg profiel gaf je aan.. .dan kan je 2 banden nieuw van dezelfde merk en maat halen.  Uitlijnen laten controleren als het niet hoeft dan scheelt dat. Er zijn garages die dat aanbieden. Eerst kijken dan uitlijnen als nodig.
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

juke1.2

O.K. maar vind het apart dat je dan toch weer Continental neemt, kijk is naar Hangkook worden bij sommige type  Mercedes v/a fabriek geleverd.

juke1.2

Citaat van: tigrimang op september 24, 2018, 13:08:29 PM
Je kan ook je linksvoor naar rechtsachter doen en dan 2 nieiwe voor voorzijde.....
Want ze hebben nog genoeg profiel gaf je aan.. .dan kan je 2 banden nieuw van dezelfde merk en maat halen.  Uitlijnen laten controleren als het niet hoeft dan scheelt dat. Er zijn garages die dat aanbieden. Eerst kijken dan uitlijnen als nodig.


Wordt wel de draairichting andersom ! Kan dus alleen bij banden die géén verplichte draairichting hebben.

JeffreyB

Ik ging zojuist weer even kijken. Ik snap er helemaal niets meer van. De plekken zijn verdwenen?

Zie fotos.




juke1.2

Citaat van: JeffreyB op september 24, 2018, 13:18:33 PM
Ik ging zojuist weer even kijken. Ik snap er helemaal niets meer van. De plekken zijn verdwenen?

Zie fotos.




Ik had allang bij de banden leverancier voor de deur gestaan, je neemt toch geen risico met banden  :yep: