chiptuning 1.3 DIG-T

Gestart door Whoosa1977, oktober 10, 2021, 22:47:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whoosa1977

Goedenavond,

Ik wil graag mijn QQ tunen van 160 naar 190Pk.
Ik heb online wat NL sites gevonden. Heeft iemand al zijn QQ getuned?
Hebben jullie hier al ervaringen mee gehad? Ik heb een site gevonden met veel positieve reacties.

Mag ik de site hier noemen om te vragen als iemand hier ook al reeds is geweest?

mvg,

ZR
QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

T&T

Vragen mag je alles plus ik denk dat je hier de eerste ben die dit met dit type gaat doen.
Dus we horen graag je ervaring.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

aggie

Beste Whoosa,

De 1,3  heeft al 160 pk en loopt als een trein,  is heel rap en toch ook zuinig.
Waarom zou je deze dan tunen  ?
ik heb er nu 2 qq  gereden de 1,2 en ni 1,3  DCT en wij ervaren deze auto als een geweldige aanwinst en
rijden dan ook met veel plezier in deze auto.
Voor de zaak waar ik werk  rij ik een RAV 4  hybride wat ook een fijne is , echter de QQ vind ik beter lopen.
ben je niet bang voor schade aan de motor en bak als je deze laat tunen.
30 Pk is een behoorlijk slok op de borrel.
In ieder geval veel suc6 ermee.

Groetjes  Aggie
QQ Tekna Plus 1,3  160 PK  automaat panorama dak nigtshade paars

Whoosa1977

Hi Aggie,

Dank je wel voor je bericht! Ik denk dat ik er toch vanaf ga zien.
Ik ben erachter gekomen dat voor de QQ er alleen de "piggyback" methode beschikbaar is en daar ben ik geen voorstander van. Als er een ECU flash beschikbaar was dan had ik wellicht ervoor gekozen om de auto te tunen.
Maar zoals je al zei de auto is zeker prima hoe die nu is. Zolang ik nog garantie erop heb doe ik sowieso niets.

Ik wil wel achter 15mm per kan spoorverbreders gaan plaatsen zodat de wielen niet zo diep in de wielkas zitten.
Ben alleen opzoek naar het juiste merk en eventueel iemand die met een QQ hier ervaring mee heeft. 
QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

aggie

Ik heb er geen ervaring mee met spoorverbreders,  weet ook niet of dat mag ?
maar veel suc6 met je zoektocht.

groetjes Aggie
QQ Tekna Plus 1,3  160 PK  automaat panorama dak nigtshade paars

Whoosa1977

Spoorverbreders mogen prima:

De APK regels geven aan dat de banden niet meer dan 3 centimeter buiten het spatbord mogen uitsteken. Dit is een punt waar ze bij de APK op moeten letten. De spoorbreedte zelf is echter niet een controlepunt bij de APK, wel let de politie hierop.

Dit staat op meerdere websites aangegeven.
QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

aggie

Goede morgen 

Ik was hiermee niet bekend , maar ben weer op de hoogte gebracht 

dank hiervoor ...

m v  groet  Aggie
QQ Tekna Plus 1,3  160 PK  automaat panorama dak nigtshade paars

Whoosa1977

Vandaag een piggyback laten plaatsen op mijn 1.3 dig-t. Het systeem moet alles nog inleren en na ongeveer 300km kan ik pas echt aangeven wat de verbeteringen zijn. Ik zou volgens de specs van 160 naar 190pk moeten gaan. Binnenkort ook op vakantie via Duitsland en kan ik daar ook mooi testen. Wat ik wel merkte is dat ik veel soepeler wegrij. Soms geef je een beetje gas en schiet de QQ ineens naar voren ipv geleidelijk. Ik kom er nog op terug hoe de auto aanvoelt na een paar dagen.

Er werd mij ook aangegeven door de personen van het tuningsbedrijf als ik het me kan veroorloven om op E5 te rijden ipv E10 omdat dat ook beter is op de lange termijn voor de motor/turbo. Deelt iemand ook deze mening?
QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

deusjevo

Ben nooit zo'n fan geweest van piggyback.
Prefereer toch echt chiptuning
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

tigrimang

#9
Gefeliciteerd!

Je zag er eerst van af.
Benieuwd waarom toch de beslissing genomen voor de piggyback?
De Extra PK is leuk, maar leuker is altijd de extra Nm! :)
Maar de 160PK is toch al redelijk snel met optrekken? Of is het meer voor in het inhalen?

Spoorverbreders mogen idd maar 3cm uitsteken. Ik weet niet welke banden je hebt.
Maar je zou ook kunnen kijken naar (heb ik gedaan om de wielkast meer te vullen EN me velgen te beschermen tegen stoepranden door de dikkere wand) naar 235x50xR19.
Misschien hoef je dan niet zo dik (1.5cm is behoorlijk) verbreder te hebben. Naast de extra as belasting zijn die dingen dan goedkoper in aanschaf en kan je een universele gebruiken (met meerdere gaten erin).
Verder heb je kans dat de banden eerder slijten.
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Whoosa1977

Thanks! Ja het ging me meer om de pk's en de extra NM's uiteindelijk  :\
Ik zag ook bij de tuner heel veel positieve reacties nadat de auto getuned was.
Het is een kleine ingreep die je zo weer weg kan halen waardoor ik dacht, waarom ook niet?
Ook omdat ik op vakantie ga waardoor ik wat meer vermogen heb met het extra vakantie gewicht.

QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

tigrimang

Ok,
Benieuwd naar je ervaring straks, succes! \-/
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Rob.nl

Wat zijn de verwachte Nm dan?

Whoosa1977

QQ Dig-T 1.3 160PK - Automaat - J11 2019 - Tekna+ Dynamic Pack - ProPilot - Pano - 19" - Custum Saxony vloer matten

Hjkampie

Wat zijn je ervaringen met de piggyback tot nu toe?