Qashqai-Passion.nl

Technisch => De Qashqai (J11) Technisch => Tuning => Topic gestart door: Qqlover op april 01, 2015, 12:24:30 pm

Titel: Chip tuning
Bericht door: Qqlover op april 01, 2015, 12:24:30 pm
Op dit forum en op het internet lees ik veel verhalen over de theorie van chiptuning.
Mijn vraag is, kan iemand zijn/haar ervaringen delen van het chip tunen van een QQ 1.2 en het liefst een automaat? Of is het net als sex bij tieners? Veel praten maar niet doen haha :)
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Jiepie op april 02, 2015, 12:34:37 pm
Vraag gesteld aan een tuning bedrijf, hier hun antwoord:
Helaas is er op dit ogenblik nog geen herprogrammering beschikbaar voor uw Nissan. Het probleem situeert zich in het type ECU (stuurdoos) van uw wagen. We hebben op dit ogenblik geen mogelijkheid om connectie te maken met het ECU en het originele motormanagement uit te lezen.
Tot op heden hebben wij dus nog geen tuning kunnen ontwikkelen voor uw Nissan.

Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Qqlover op april 02, 2015, 18:41:36 pm
Ik kreeg van een paar tuning bedrijven door dat het geen probleem is omdat ze een doosje ergens tussen plaatsen en de originele elec. control unit niet hoeven aan te raken.
Waar ik naar op zoek ben zijn gebruikers ervaringen en geen verkoop praatjes haha
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Jiepie op april 02, 2015, 18:45:37 pm
Tja, help dan eens een mens  :-! :-! :-!
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op april 02, 2015, 19:41:42 pm
Niet aan de zogenaamde doosjes beginnen,dat zijn powerboxen.
Het enigste wat deze doen is de stuursignalen wijzigen,bijv,meer inspuiten,turbo druk sterk opvoeren.
Druksensoren foppen.
Kortom,niet aan beginnen.
Als je chiptuning wil,laat dan software op maat schrijven en laat die powerboxen links liggen,vroeg of laat levert dit motorschade op.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: TheoNass op april 02, 2015, 21:39:17 pm
@Qqlover. De garantie van Nissan kan je dan wel op je buik schrijven.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: jurbeh op april 05, 2015, 19:52:04 pm
De garantie op uw buikschrijven? Leg mij eens uit hoe ze dat dan zien.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: peterke42 op april 06, 2015, 09:56:25 am
beste qq rijders,

zelf heb ik momenteel een powerbox in de auto omdat de software nu eenmaal nog niet voorhanden is voor de nieuwe modellen qashqai, echter als je een powerbox koopt op het internet van 199 dan koop je inderdaad een kat in een zak, voor mijn box heb ik 499 betaald met vermogenmeting origineel en een vermogenmeting na het plaatsen van de powerbox
nu sinds enkele weken zijn er tuners ik noem geen namen die de software voor de 1.5dci en de 1.6dci hebben om te programeren via de OBD stekker, de 1.2 dig T nog steeds niet.
natuurlijk heeft deze programmatie 1 nadeel dat wanneer je de auto binnenbrengt voor onderhoud of een update dat je de software  kwijtbent ,als je bij een gerenomeerd tuningbedrijf gaar zijn deze wel bereid om de software gratis terug te plaatsen indien dit het geval is na een garagebezoek.
nu de het motormanagment is zowieso door de fabrikant beveiligd op de software zit een marge van 30% de betere tuners hanteren de maatregel van 15% verhogen in het geval van een chiptuning dan blijven ze binnen de marges en is het zeer zeker niet schadelijk voor de motor de onderdelen die in de motor gebruikt worden zijn hiervoor ontwikkeld.
als nissan voor de juke rs uit een 1.6 blok 210 pk haalt zegt voldoende, ik geloof nooit dat ze voor deze auto een volledig andere motor en aandrijflijn gaan ontwikkelen
een ander voorbeeld ik rij momenteel voor de zaak de nieuwe renault traffic 1.6 dci 140pk biturbo , zou een perfecte motor zijn voor de qashqai, met de bus heb ik reeds koppel op 1200 t/min wat er hier word gedaan is je hebt ook de 1.6dci 120pk biturbo exact dezelfde motor alleen dat de computer aangepast is dat deze maar 120pk levert ipv 140pk in het geval van mijn bus welke inmiddels een chiptuning heeft ondergaan en 168pk levert momenteel.
dus beste qq rijders als je bij een gekend tuningbedrijf gaat aankloppen loop je geen enkel risico voor de motor
het grootste verschil tussen de powerbox en de tuning van de computer is dat ze in het tweede geval enkele parameters meer kunnen aanpassen dan bij de powerbox, ik verbruik met de powerbox gemiddeld 1 liter per 100km minder.
belangrijk is voor elke wagen met of zonder chiptuning rijd de wagen warm voor je het vermogen aanspreekt ,mijn laatste 5 voertuigen waren allemaal van chiptuning voorzien en ik heb nooit stukken gehad aan de motor.

mvg
peter
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Qqlover op april 13, 2015, 21:53:10 pm
Hoi Peter,

Bedankt voor je toelichting.
Er staat in je tekst "zelf heb ik momenteel een powerbox", bedoel je misschien "geen"?

Zijn er anderen die wel in een J11 een powerbox hebben of misschien vrienden hebben die dit hebben?
Het liefst met Automaat.

Groetjes en bedankt!
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: QQ013 op april 13, 2015, 23:18:09 pm
qlover, daar staat toch echt
Citaat
voor mijn box heb ik 499 betaald met vermogenmeting origineel en een vermogenmeting na het plaatsen van de powerbox
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op april 14, 2015, 21:50:41 pm
Het probleem met die powerboxen is dat er geen enkele communicatie is met de ECU.
Dat betekent dat stuursignalen gemanipuleerd worden.
Dat er geen communicatie is betekent ook dat er bij overbelasting geen enkele foutmelding of noodloop optreed.
Kort gezegd,als er een storing in het mengsel optreed of de motor thermisch te zwaar belast word grijpt normaliter de ECU in en regelt het vermogen terug of gaat in de veilige modus.
Doordat die power box er tussen zit overschrijft deze de stuursignalen met als gevolg dat als er een storing zoals beschreven optreed er geen foutmelding of noodloop word gegenereerd.
Kortom,de kans dat er daardoor motorschade optreed is vele malen groter dan met op maat geschreven software. 
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: weetsj op oktober 28, 2015, 11:59:45 am
Voor mijn Chevrolet Spark wilde ik ook iets meer vermogen (het is verwaarloosbaar) zonder dat het ten koste zou gaan van mijn garantie. Ik heb via V-tune een piggyback laten monteren. dit is een kastje met software die de software van de motor beter laat werken. of dat het zelfde is als een powerbox weet ik niet, maar klinkt wel het zelfde.
Ik merkte vooral wat meer koppel en een iets lager verbruik. Maar uit een 1.0 bi-fuel valt sowieso niet veel te halen ha ha ha. Voor mijn QQ (9 november ophalen) overweeg ik wel dezelfde piggyback, omdat dit geen feitelijke aanpassing is van de motor en dus de garantie blijft behouden (hoop ik). De Chevrolet dealer had hier ook nooit moeite mee. Hoe dat zit bij de Nissan dealer weet ik nog niet, maar dat zal ik vragen bij aflevering ;)
Maar het meeste bereik je wel door de tuning te combineren met een openlucht filter / cold air intake en een sport uitlaat. Althans dat gold voor mijn bi-fuel. voor de QQ is denk al wel winst te behalen met alleen de piggyback. (ik heb V-tune nog niet gevraagd of de piggyback software voor de QQ leverbaar is. de piggyback kan eenvoudig van auto naar auto overgezet worden en is alleen de software aanpassing nodig. maar de piggyback in de spark blijft wel zitten)
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: weetsj op oktober 28, 2015, 12:01:08 pm
Ik had trouwend voor de sparkclub een korting van 10% afgesproken. normale kosten zijn 300 euro. vaak hebben ze een aanbieding voor 250 euro en daar bovenop kregen wij nog 10% korting en betaalde ik dus 225 euro ;)
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Redondo op november 29, 2015, 21:29:04 pm
Ik sta op het punt om een nieuwe QQ te bestellen en ondanks een nare ervaring met een gladjanus van een verkoper, wist hij me wel te vertellen dat er nu chiptuning is waarbij de garantie niet vervalt. Kosten 500,- en hij gaat dan naar 140 pk. Nu kunnen dat al die aanbieders wel zijn, want ze beloven allemaal 140 pk. Echter kan ik het niet meer navragen om welke partij het gaat, want ben er met ruzie weggegaan. >:(

Ik heb de vraag wel bij de nieuwe dealer van mij neergelegd en die komt er morgen of dinsdag op terug. Zodra ik meer weet dan meld ik het.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: ppedro op november 30, 2015, 23:07:48 pm
Ambras maken bij het bespreken/informeren van een nieuwe wagen, hoe is het zover kunnen komen?
En over welke tuning met behoud van de garantie ging het dan?
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Nissanwielmonteur op november 30, 2015, 23:53:34 pm
Chiptuning waarbij de garantie niet vervalt is niet van Nissan. Uitgezonderd de Nismolijn doet Nissan niets met chiptuning.
Laat je dus goed informeren.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Redondo op december 01, 2015, 11:55:56 am
Ambras maken bij het bespreken/informeren van een nieuwe wagen, hoe is het zover kunnen komen?
En over welke tuning met behoud van de garantie ging het dan?
Niet doorgevraagd over de tuning. Ik heb inmiddels begrepen van de 'andere' dealer dat het niet mogelijk is met behoud van je garantie. Als je Nissan uitdaagt om het toch aan te tonen, omdat de bewijslast bij hun ligt, dan zullen ze in eerste instantie beginnen over je olieverbruik.

Ik heb ruzie gekregen, omdat de verkoper mij ging dwingen om de koopovereenkomst te tekenen. Anders kon hij de auto die hij nog binnen moest krijgen (eigen voorraad) niet meer voor me vast houden. Hier had ik ook helemaal niet om gevraagd en zat nog in het voortraject van kleur en uitvoering.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: peterke42 op december 01, 2015, 19:21:06 pm
beste forumleden ,

ondertussen is de auto via de computer geschipt en geloof mij wat een verschil
van 128 PK naar 164 PK
en van 320Nm naar 385 Nm
auto rijd gewoon een heel stuk vlotter en verbuikt ook nog eens een kleine liter minder
een echte aanrader dus.
als je de auto s'morgens lekker warm rijd en dan het vermogen aanspreekt zal je nooit problemen krijgen met de motor.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op december 01, 2015, 21:13:50 pm
Je hebt dus voor en na de tuning op de rollenbank gestaan met de auto?
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: nederbelg op december 01, 2015, 22:12:32 pm
Hallo Peterke,

Bij wie ben jij geweest?

Gr Nederbelg
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: James88 op december 03, 2015, 20:29:58 pm
Mijn huidige wagen is ook gechipt en zeer tevreden over.
Na het inrijden van de qashqai zal ik waarschijnlijk  ook deze chippen.
Zoals peter zegt niet voluit gaan met koude motor.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op december 03, 2015, 21:17:23 pm
Over welke motor spreken we nu,benzine of diesel.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: James88 op december 06, 2015, 22:44:27 pm
Dit zal een diesel zijn benzine krijg je zoveel pk niet uit met enkel een chip.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: peterke42 op december 07, 2015, 18:45:42 pm
Beste leden

Mijn auto is gedaan bij CTH chiptuning in Overpelt, vlotte service vriendelijke mensen afspraken
worden correct nageleeft en heeft 30 jaar ervaring
Daar is je Qashqai in goede handen
Betreft hier 1.6 DCI

mvg
Peter
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op december 07, 2015, 23:58:56 pm
@peterke42
Heb je nou voor en na de tuning op de rollenbank gestaan met de auto of is deze vermogenswinst gebaseerd op theoretische informatie van de tuner?

Waarom gil je zo trouwens?  :yep:
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op december 08, 2015, 19:07:58 pm
Betreft het hier nog auto's die in de fabrieksgarantie zitten?.
De 1.6 dci is toch nog niet zolang uit.
Garantie kun je in ieder geval op je buik schrijven bij brokken.
En dan geven die tuningbedrijven ook geen thuis.
Het ligt dan aan van alles maar niet aan de tuning.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: QQ013 op december 08, 2015, 20:58:01 pm
Een goed tuning bedrijf geeft garantie op zijn werk met meestal een uitbreiding tot bijv drie jaar en 100.000 op motor, versnellingsbak etc..
Zie: voor voorbeeld: http://www.atm-chiptuning.com/media/uploads/file/Polisvoorwaarden%20NSA/Polisvoorwaarden_ATM.pdf

Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Tinus Plots op december 08, 2015, 21:21:59 pm
Bij CTH chiptuning in Overpelt kan helaas de 1.2 DIGT nog niet getuned worden. Deze info heb ik via mail gekregen van de eigenaar van deze zaak: Wally Verhoeven.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: peterke42 op december 10, 2015, 19:54:08 pm
Mijn auto heeft voor en na op de testbank gestaan dit is een standaard gegeven bij CTH zoals ik al vermelde zeer correcte mensen

om nog even terug te komen op de garantie daar hebben jullie een punt, maar zoals ik al aanhaalde rij de motor warm vooraleer je het koppel en vermogen aanspreekt mijn laatste 5 wagens waren allemaal gechipt en heb met geen enkele auto problemen gehad.

vandaag nog een gesprek gehad met de verkoper van mijn bestelwagen (renault traffic) de nieuwe renault espace heeft ook een 1.6 dci  ( zelfde stal als onze  qashqai )motor die standaard 160 pk heeft af fabriek , dus zie ik voor mijn 164 pk geen probleem wetende dat de renault espace ruim 300 kg meer weegt dan de qashqai.

de constructeurs bouwen niet voor niets en marge van 30% in op de motor software
ik kan het iedereen aanraden om te doen

mvg
peter
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op december 10, 2015, 21:14:58 pm
160pk uit een 1.6je.
Het is allemaal wel thermisch zwaar belast.
Uiteindelijk ga je het ook gebruiken,je chipt niet voor niets.
Ik vind het veel.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: QQ013 op december 11, 2015, 08:49:42 am
Ach.. de Formule1 haalt moeiteloos pakweg 750 PK uit 1600cc. Dus er zit nog rek in ;)
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: T&T op december 11, 2015, 09:20:35 am
Alleen zo jammer dat de lagering niet aangepast word, want zijn die wel hierop berekend ???
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: QQ013 op december 11, 2015, 13:14:12 pm
Ik snap die vragen niet zo goed. De juke 1.6 haalt moeiteloos 190PK.
Daar komt ook niemand met de vraag of die thermisch te zwaar belast is..
Ik verwacht eerder problemen met koppeling en bak dan met de motor. Al is motorschade met een slecht uitgevoerde tuning of via de verdoemde boxjes zeker niet uitgesloten.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Nissanwielmonteur op december 11, 2015, 15:36:09 pm
Ja inderdaad. Maar die 190pk versie is daarvoor gebouwd.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: QQ013 op december 11, 2015, 16:21:20 pm
Zijn er in draaiende  motoronderdelen dan daadwerkelijk grote verschillen?
Behalve zaken zoals koeling en oliekoelers oid.
Ik vermoed dat bijv krukas en lagers exact dezelfde zijn. Mogleijk dat de nokkenas en rest kop verschil maakt maar vaak is het alleen de aansturing van de motor. En dus tunebaar.. zie VW/Audi
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Nissanwielmonteur op december 11, 2015, 17:01:52 pm
Ik weet wel zeker van niet.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Phoenix op december 11, 2015, 17:08:30 pm
ik dacht dat die 1.6dci 160pk over twee turbo's beschikt ipv n...
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Nissanwielmonteur op december 11, 2015, 17:10:43 pm
Dat is de motor die nu reeds in de nieuwe Renault Trafic zit.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op december 12, 2015, 09:52:50 am
Ik snap niet dat mensen denken dat de motor in basis hetzelfde is en dat het alleen  een kwestie van een chippie wijzigen is.
Dat is jezelf voor de gek houden.
Er zit niet voor niets een aanzienlijk prijsverschil tussen de 1.2 115 pk of een 1.6 190 pk.
Dat is niet voor niets.
Het moet allemaal wel die extra pk's kunnen hebben.
Dat zit in de ophanging,versnellingsbak,aandrijfassen,motorlagering enz,enz.
Zolang mensen nog steeds die denkfout hebben is het misschien verstandig om er gewoon af te blijven en door te sparen voor die 1.6 190 pk of de zwaardere diesel.
Grenssituaties komen snel naderbij en dan heb ik niet over de thermische belasting maar meer over wat het onderstel,demping en dergelijke aan kunnen.
Dat moet men zich ook eens realiseren,er rijden nog meer mensen om je heen en die willen allemaal veilig thuiskomen.
Het is net als vroeger met het brommertje opvoeren,je kon er een 80cc blok onder hangen maar de rest eromheen was er absoluut niet op berekend.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: QQ013 op december 12, 2015, 14:46:00 pm
Mooi voorbeeld hoe dit soort beelden inderdaad bestaat maar economisch gezien heel anders werken.

Intel maakt chips, processoren voor computers. Vaak worden de chips pas na de productie in een bepaalde kloksnelheid gezet of worden er delen van de chip uitgeschakeld. Daarmee creert men diverse lijnen die aansluiten bij de vraag en die goedkoper te produceren zijn. Men maakt immers maar een bepaald model en de snelheid wordt bepaald door de vraag van de markt en de proijs past men daa r op aan voor hetzelfde basisproduct.

Veel VW motoren zijn in basis hetzelfde en de programmering is de bepalende factor voor het afgegeven vermogen. Ook hier is het vooral de vraag die een bepaald model met een bijpassende prijsstelling creert.
Vandaar dat dealer tuning bij VW ook heel normaal is met behoud van garantie.
Ps, verschillen in prijs tussen een 1.2 en een 1.6 hebben daar natuurlijk weinig mee te maken. Dan praat je gewoon over volledig verschillende motoren en uitvoeringen.
Zo is de kennelijk kwetsbare automaat (nog) niet verkrijgbaar voor de sterkere 1.6 die ook een ander koppel heeft.
Precies wat ik eerder aangaf. Problemen mag je eerder verwachten met de koppeling/bak dan met de motor. Wederom, mits de tuning verantwoord gedaan is en niet met een powerboxje oid.

Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op december 13, 2015, 20:43:40 pm
Nogmaals,ook bij VW is er GEEN behoud van garantie na tuning.
Je mechanische schade word verzekerd bij een verzekeringsmaatschappij,dat is bij de prijs van de tuning in begrepen.
Alle veranderingen aan de motor of ophanging is exit fabrieks garantie,het staat er heel duidelijk in.
Laat hier geen misverstand over bestaan.
Een auto vergelijken met computerchips is geen vergelijking.
Dat je bij een computer zaken van tevoren inbed is logisch.
Een computer verouderd zeer snel als er geen mogelijkheden tot uitbreiding zijn.
Een auto fabrikant gaat echt geen standaard grotere remschijven monteren dan nodig is of een ander onderstel eronder schroeven omdat de klant de mogelijkheid wil hebben om te tunen.
Kijk ik bijv naar de J10 1.6 die ik rijd,daar zitten veel dunnere aandrijfassen onder dan bij de J10 2.0
Ook heb ik een versnelling minder dan de 2.0.
Dat heeft een reden,gewoon minder vermogen,dus word ook minder belast,dus is het minder zwaar uitgevoerd.
Dus een aantrekkelijker prijskaartje.
Maar goed,eenieder moet zelf weten wat hij doet met zijn of haar auto,maar wees je ten alle tijde bewust van de risico's die je neemt.
Tuning doe je niet om 50 in de vijf mee te gaan rijden,tuning doe je omdat je het vermogen te weinig vind of toch net die wat zwaardere caravan ermee wilt gaan trekken en het prijskaartje van een chippie nou eenmaal goedkoper is dan die vaak toch veel duurdere uitvoering met wel de pk's die je nodig hebt.
Ieder zijn eigen keus,en als je er niet te gek mee gaat doen blijft het misschien ook wel heel.
Maar laat je goed voorlichten.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: QQ013 op december 14, 2015, 15:55:34 pm
De vergelijking gaat over het hart..de meeste 1.6 motorblokken zijn in basis gelijk. Dat is economisch het goedpooste te bouwen. De afbouw bepaald de vermogens die geleverd kunnen worden.
Daar kan men zelf keuzes in maken. Kijk naar de 1.2 of 1.6 motoren van Nissan/Renault die per fabrikant op exact dezelfde basis verschilende vermogens leveren.
Het is voor een fabrikant ook ondoenlijk om voor bijv.  elk 20pk meer/minder een speciaal blok te ontwikkelen en dat doen ze dus ook niet.
Vandaar de economische vergelijking met computerchips waar precies hetzelfde gebeurt. Zo zijn er wel meer industrieen die op eenzelfde wijze goedkoop massa produceren.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op maart 15, 2016, 16:59:28 pm
Alweer 3 maanden geleden, is er al nieuws onder de zon betreffende chiptuing?
Heb de laatste 10 jaar VAG gereden en daar was veel en vooral goed aanbod van chiptuners voor turbomotoren.
Ik kan nu nog niets betrouwbaars voor de 1.2 QQ vinden in ieder geval.  ???
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: infoseeker op maart 15, 2016, 17:40:30 pm
Inruilen bij je dealer voor een 1.6 Dig t misschien....? ;D
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op maart 15, 2016, 23:42:03 pm
Ik zal het aan de leasemaatschappij vragen...  ;D
Heb het wel overwogen maar 1.6 was minimaal 30 euro duurder per maand
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op maart 16, 2016, 20:34:47 pm
De leasemaatschappij moet er niet achter komen dat je aan chippen geweest bent.
Daar worden ze niet vrolijk van.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op maart 16, 2016, 21:01:41 pm
Nope
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: caveman op maart 16, 2016, 21:05:56 pm
Wat ik mij afvraag betreffende chip tuning is of het voertuig nog conform Is betreffende gelijkvormigheid, verzekering en garantie en rijbelasting in Belgi?
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op maart 16, 2016, 21:38:15 pm
Ik heb wel eens begrepen dat chiptuing in Belgi strafbaar is maar is meer iets van de klepel en de klok....
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: caveman op maart 16, 2016, 21:59:25 pm
Inderdaad, maar indien het je overkomt heb je toch een serieus probleem. En twijfel erg dat indien probleem met de motor nissan happig zal zijn betreffende de garantie. Persoonlijk vind ik de QQ een zalig rijdende auto met genoeg vermogen.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op maart 16, 2016, 22:16:51 pm
Daar ben ik het toch niet mee eens.
Heb hiervoor een Octavia 1.2 TSI gehad en die was zoveel plezieriger om te rijden.
De QQ heeft absoluut minder vermogen en dan vooral koppel dan die Octavia hoewel hij op papier meer zou moeten hebben.
Twee weken geleden 2200 km solo door Frankrijk gereden en dat was gewoon niet plezierig.
Cruise control op 135 km uur die dan geregeld uitvalt omdat de motor het niet meer trekt, met de Octavia nooit last van gehad.
Is echt niet fijn, de QQ valt dan echt terug van 130 naar ineens 110 km per uur.

Deze zomer weer naar Frankrijk echter dan met caravan, ik hou m'n hart vast.... \-/
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: spoetnik op maart 16, 2016, 22:29:55 pm
Lees wat je schrijft, 30 euri per maand. Is 360 euri per jaar. Is netto.......
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op maart 16, 2016, 22:35:24 pm
Voor die 30 euro gooi ik nu elke maand de tank vol.....








(van m'n eend  :P)
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Freekje1 op maart 16, 2016, 23:34:34 pm
Deusjevo,

Is er misschien iets mis met jouw QQ?
Wij zijn vorige week met onze QQ 1.2 X-tronic heen en terug naar Oostenrijk gereden.
Auto redelijk zwaar beladen maar geen enkel probleem gehad om met het verkeer mee te komen.
Ook in zuid Duitsland op de cruise control met gemak 150 kilometer per uur gereden en af en toe 160.

Geen enkele keer te weinig vermogen gehad of een cruise control die uitviel....
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op maart 16, 2016, 23:52:51 pm
Geen idee, jij hebt een X tronic, dat is een CVT automaat dus die blijft wellicht wel op snelheid?
Mijn handbak trekt het toch soms echt niet meer in de 6e versnelling in heuvelachtig gebied.
Tuurlijk weet ik dat ik moet terugschakelen als het gaat stijgen echter de Octavia deed dat prima.
Die leverde ook al z'n max koppel bij 1550 rpm, de QQ pas bij 2000 rpm.
Over een breder gebied dus dat is ook weer beter meen ik, ben echter geen expert...
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Henkiepenkie op maart 17, 2016, 10:03:13 am
Ja, dat is een bijkomend voordeel van de CVT. Heb zelf ook Frankrijk naar Spanje gedaan via Millau.
Cruise control op 135 en ook op de zwaarste hellingen met volledig beladen auto bleef het maar gaan!
Reed iedereen voorbij want hij bleef keurig die 135 km aanhouden met soms toerentallen van 4500.

Het uitklappen van de cruisecontrol ken ik want mijn vorige (ASX handbak) had hetzelfde probleem. Je schrikt je het Lazarus als hij er uit klapt.

Deusjevo, met de caravan dus geen cruise control gebruiken op de hellingen. Die 1.2 trekt die sleurhut van jou echt wel naar het zuiden zonder chiptuning.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Henkiepenkie op maart 17, 2016, 10:12:31 am
Nog wat, als je motor er aan moet trekken, doe je er goed aan om hem lekker toeren te laten draaien i.p.v. vermogen te laten leveren aan de onderkant.
Dus niet te lui schakelen in deze.

En met je sleurhut erachter moet je wel rekeninghouden met een benzine 1.2 turbo anders had je een 2.0 moeten nemen.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Wilbert op maart 17, 2016, 20:05:46 pm
Dat van die cruise control eruit klappen ken ik ook maar al te goed van de J10 1.6. Durf rustig te stellen dat dit echt gevaarlijk is. Je achterligger rekent hier echt niet op en heuvelop verlies je inderdaad plotsklaps veel snelheid. En is diezelfde achteropkomer op zijn zachtst gezegd not amused. Mede daarom op de 1.6 Digt gewacht. Blijft maar net wat je wilt en hoe je trekkracht ervaart, maar ook ik vond de 1.2 Digt in vergelijking met de Skoda van mijn partner teleurstellend bij de proefrit.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op maart 17, 2016, 21:17:02 pm
@Wilbert

Welk type Skoda was dat?
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op maart 17, 2016, 21:21:18 pm
Schakelen met die versnellingsbak.
Niet onder de 3000 omwentelingen laten komen.
Dan gaat tie overal tegenop.
Maar niet dat ding afwurgen in de 6 en dan proberen een bult op te rijden.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Wilbert op maart 17, 2016, 21:28:29 pm
1.2 Tsi fabia lager gewicht, maar ook maar 90 pk.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Hendrik51 op maart 22, 2017, 11:56:30 am
Persoonlijk vind ik de 1,2 t ook een luie auto en met caravan is het helemaal nix
Mijn golfje van 105 pk had er veel minder moeite mee .
Het koppel is gewoon veel te laag .
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op maart 22, 2017, 12:27:14 pm
Sorry maar niet mee eens.
Bij mij hangt er 1200 kilo Knaus achter en dat gaat prima.
Had hiervoor ook een 1.2 TSI in een Octavia en de QQ doet het minimaal net zo goed in de praktijk.
Is ook veel stabieler tijdens het rijden dan een Octavia, mede door de minder grote overhang.
 
Had je de turboloze 105 Pk 1.6 of een 1.2 TSI?
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Hendrik51 op maart 22, 2017, 12:35:37 pm
Een1.6 TDI met een koppel van 250 NM.
Dat van de 1,2 t is met 190 NM veel te laag en je blijft maar schakelen.
Vroeger een Nissan Primera 2.0 gehad met 130 pk maar ook te weinig koppel en dan moest ik na luik tegen de bulten op in de tweede versnelling rijden met 80 km op de teller omdat hij het in de derde versnelling niet kon doen , Met het golfje dezelfde bulten op in de vierde .
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op maart 22, 2017, 13:29:16 pm
Je vergelijkt appels met peren
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: T&T op maart 22, 2017, 15:27:35 pm
Ik weet het even niet meer Hendrik.

Destijds een Sunny N14 gehad met een 1.4 motortje en de enige luxe was een rembekrachtiggern en deze reed met gemak volgeladen die bulten op en wel met een 110 km/u en reed dan ook nog 1 op 16 ???

Dan mijn zoon die nu een 2.0 Primera met CVT heeft, wat gaat dat ding zeg en een aanhanger er achter met gewicht deinst hij niet voor terug want de wagen gaat gewoon door.
Mijn andere zoon met een Opel Vectra 1.8 het zelfde verhaal maar dan een handbak.

Is wat anders met mijn 2e QQ 1.6 met start/stop systeem er op, die had er problemen mee als ik 750 kilo mee nam en de van Brienenoordbrug op moest. (4% stijging )

Nu met mijn 1.2-tje durf ik geen uitspraak te doen want ik heb er nu geen trekhaak op zitten maar met 4 personen en kofferbak vol gaat ook deze met gemak die zelfde brug op.

Kortom denk ik dat je die 2.0 Primera lui gemaakt heb of je durfde geen toeren te maken.
Dan is de motor vuil en heeft compressieverlies dus minder kracht.
Dus vertel me het maar want ik vind je gegevens niet rijmen ondanks je cijfers.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op maart 22, 2017, 21:25:57 pm
Ik heb met een primera 2.0 paardetrailers getrokken.
Ging op zich ook goed,maar wel op benzine,op lpg was het een ander verhaal.
Maar flink doorhalen en geen probleem.
Je moet niet schrikken van een beetje toeren maken.
Vond het een goede trekker.
Volgens mij is de primera ook nog een keer trekker van het jaar geworden.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Hendrik51 op maart 22, 2017, 21:40:01 pm
Primera trekker van het jaar klopt.
Persoonlijk snap ik dat niet maar het was wel zo.
Alleen zijn hoogste koppel lag bij 4000 of 4800 toeren.

We dwalen gewoon af van het tunen en daar ging het mij om.
Mijn qashqai heb ik een maand en die heeft in anderhalf jaar maar 6500 km gereden en toen mocht die persoon niet meer rijden ,dus ik denk dat hij nooit op zijn donder heeft gehad .
Ik zal hem eens wat meer aanpakken misschien word hij dan wat vlotter en verbruikt hij dan ook wat minder.
Hij wil niet zuiniger dan 1 op 12 en dan rijd ik ook nog 4 baans wegen waar je maar 100 mag .
Wanneer dit na een paar duizend km niet veranderd dan laat ik hem chiptunen .
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op maart 22, 2017, 21:47:33 pm
We praten volgens mij dan wel over een jaar of 20 terug.
Die tijd kun je niet meer vergelijken met nu.
Persoonlijk een 1.2tje gaan tunen is vragen om moeilijkheden.
Het motortje word al behoorlijk thermisch belast door de turbo.
Er nog meer uithalen doet wel wat met de reserves van het motortje.
En uiteindelijk ga je de extra power benutten want je doet het niet voor niets.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: hendrik51 op januari 05, 2018, 13:39:09 pm
Vragen om moeilijkheden ? Misschien .
Renault heeft dezelfde motor met 130 pk dus er zit zo bij zo speling in
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op januari 08, 2018, 21:09:34 pm
Hendrik51,

Mocht je tuning overwegen,bij ZIP tuning is het mogelijk.

http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Nissan-Qashqai-1.2-DIG-T-115-pk-car-23767.html#header

Effe plakken in de browser en je komt bij ZIP tuning uit.

Of erop klikken.


Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op januari 08, 2018, 22:28:23 pm
Ik zou er bij een QQ nog niet aan gaan beginnen, voor zover ik weet is er nog geen chiptuning op maat mogelijk?
Ik vermoed dat hier gewoon een piggyback gebruikt gaat worden.
Lang leve de noodloop van je auto.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op januari 09, 2018, 08:08:26 am
Deusjevo,

Als je de link aanklikt en door scrolt naar onderen kun je precies zien wat ze doen.
Dit is geen piggyback maar op maat geschreven software.
Als je er aan wilt beginnen lijkt mij dit de veiligste manier.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op januari 09, 2018, 09:23:29 am
Google eens op problemen ZIPtuning
Tevreden maar ook (te) veel ontevreden klanten.

Maar ieder zijn ding, ik hou niemand tegen hoor  :neen:
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: DeRidder92 op januari 09, 2018, 09:51:36 am
Ik zou het ook niet meer doen, hoewel ik soms de pk's mis.

Ik denk niet dat je er echt veel winst uit kan krijgen, toch niet bij mij de 1.2 motor.
Voor die 10pk extra ga ik geen 500 neerleggen.

Mijn vorige auto was een diesel die gechipped was, 2 jaar later was de koppeling ook ten einde, die kunnen die extra koppel vaak niet genoeg verwerken dus dit verslijt allemaal veel rapper = weer extra kosten.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: tenere op januari 09, 2018, 10:26:52 am
Ik heb onlangs contact gehad met ATM chiptuning in Baarn/Eemnes. Zij geven aan dat de auto te tunen is en dat je mag rekenen op ca 140 pk en 230 nm(1.2 DIG-T). Een mooie toename van het vermogen en koppel zou je denken. Het tunen gebeurt als je dat wilt in jouw bijzijn en kan plaatsvinden op de 4wd rollenbank. Je kunt een uitdraai krijgen van het vermogen van de auto vooraf en achteraf. Prijs weet ik niet meer.

MAILBERICHTEN

"Wij zijn sinds kort in staat deze ecu aan te passen waardoor we uw motor tot in perfectie kunnen afstellen. Wij testen de auto indien gewenst voor u op de rollenbank echter is dit niet de reden waarom we deze machine hebben staan. De functie is namelijk het af stellen op deze bank. Zie het als een heel  groot stuk gereedschap om het tunen mee te verbeteren en te perfectioneren. Tevens is het geen garantie dat als een tuner een bank heeft dat deze ook voor de juiste doeleinden wordt gebruikt omdat het niet vaak voor komt dat een tuner zelf de software kan schrijven.  Dit is echter wel de enige werkwijze van tunen die u wenst. Iedere auto is weer net iets anders en daarom moet iedere tuning door een programmeur op maat worden geschreven op het voertuig."
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op januari 09, 2018, 10:59:31 am
Allen,

Dit zijn in ieder geval de mogelijkheden,of je het laat doen is een tweede.
Er is in ieder geval tuning voor,en geen piggyback,powerbox,maar op maat geschreven software.
Aan degene die het wil doen de keus.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Patrik op januari 09, 2018, 20:00:46 pm
Er is toch ook en QQ met 1.6 Turbo motor?? Waarom risico nemen met tunen van een 1.2??
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: tenere op januari 09, 2018, 20:13:26 pm
Ik zou zelf niet een 1.2 te laten tunen, maar ik kan het wel begrijpen. Natuurlijk is er een 1.6 beschikbaar met meer vermogen, maar het prijsverschil tussen die auto en de goedkoopste 1.2 bedraagt ca 5000 euro. Dat geld heeft niet iedereen op de plank liggen. In dat geval is het overwegen een motor te laten tunen voor laten we zeggen ca 500 euro wel te begrijpen. Verder is de motor in een Qashqai nagenoeg gelijk aan die in een Renault. Die motor levert 130 pk en 210 nm. Het tunen naar ca 140 pk en 230Nm klinkt dan niet zo gek meer.

Uiteraard blijft het een persoonlijke overweging want hoe je het ook bekijkt, van een motor die meer pk's cq koppel levert, wordt technisch meer gevraagd. Daarnaast heb je ook altijd nog de garantieperiode waarbinnen een dealer lastig kan gaan doen (al moet hij wel het verband tussen het tunen en de motorschade kunnen aantonen). Daarna kun je doen wat je wilt ......
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op januari 09, 2018, 21:34:43 pm
Tenere,

Dat is ook een reden waarom mensen de motor laten tunen.
Een vergelijkbaar model met wat meer pk's is idd maar zo 5000 euro duurder.
Tja,als je dan voor 500 euro de pk's er bij kunt tunen is de keuze snel gemaakt.
Of je het moet doen is een tweede.
In de garantie moet je eraf blijven,elke verandering aan de motor is het simpelweg verspelen van je garantie.
Ook het feit dat die tuning bedrijven zogenaamd je garantie overnemen is een wassen neus.
Als er wat mee is ligt het nooit aan de tuning.
Ook lees je bij de reviews evenveel positieve als negatieve verhalen.
Mensen die een auto gaan laten tunen die er al een ton of 3 op heeft staan is vragen om problemen.
Ook degene die er meer dan 50 pk en 100nm bij laten tunen moeten zichzelf eens achter de oren krabben of dat wel wijs is.
Daar lees je idd ook de verhalen van de koppelingen en de turbo's die sneuvelen.
En waarom alles vertalen naar pk's.
Als je trekkracht wenst met je caravan erachter kun je beter voor een performance pakket kiezen die de auto vanuit lage toerentallen beter laat trekken,dat zit em niet altijd in pk's.
Het is een misvatting dat je met meer pk's altijd maar meer trekkracht krijgt.
Als die trekkracht pas vrijkomt bij 3000 toeren heb je er nog niks aan als de caravan erachter hangt.
Dan heb je liever trekkracht bij lage toerentallen.
Ook het gaspedaalrespons is te fijn tunen waardoor je minder "gat" hebt bij het optrekken of de reactie vertraging minder word waardoor de auto mooier oppakt,ook handig bij het trekken van aanhanger of caravan.
Dat kun je doen met die performance pakketten.
Een goede tuner luistert naar wat de klant wil en wat er mogelijk is met zijn of haar auto.


Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: tenere op januari 10, 2018, 08:52:17 am
Helemaal eens, je blind staren op pk's is niet echt verstandig. Vooraf bedenken wat je wilt bereiken zou het uitgangspunt moeten zijn. Simpel uitgelegd gaat het bij het aantal pk's vooral om het bereiken van een hogere topsnelheid en bij een hoger koppel om meer trekkracht (is niet helemaal correct, maar klopt wel op hoofdlijnen).

Overigens, dat bij het tunen je garantie vervalt is wel iets wat een dealer of fabrikant je wilt laten geloven, maar dat is wettelijk gezien nog maar de vraag (al schrijft de autofabrikant het zo op in zijn voorwaarden). De kern zit hem in het verband dat er moet zijn tussen de motorschade en tuning en dat moet de dealer bewijzen (niet andersom).

(bij het stuk gaan van een krukaslager is dit vermoedelijk wel aan te tonen, maar bij bijvoorbeeld een waterthermostaat die kapot gaat wordt het erg lastig voor die dealer)

Natuurlijk is dit makkelijk gezegd, je zal maar een dealer hebben die de "strijd" aangaat. Moet je wel een goede rechtsbijstandverzekering hebben want anders zit je met een advocaat al snel boven de reparatiekosten.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Patrik op januari 10, 2018, 09:40:00 am
Pks zeggen mij ook niks. Hiervoor had ik een Juke met 1.6 motor erin. In de Alpen was mijn bagagewagen van zon kleine 500 kg er niet doorheen te krijgen over die passen. Wat een drama. Nu heb ik een QQ met de 1.2 turbo, en ik merk amper dat dat ding erachter hangt.
Maar chippen, no way.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: hendrik51 op januari 10, 2018, 17:26:25 pm
Voor de mensen uit het noorden van het land .
Chiptuningnoord geeft dezelfde waarden op en je kunt ook een uitdraai krijgen van voor en na de tuning op de rollenbank.
140 pk en 230nm.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op januari 10, 2018, 22:27:53 pm
Hendrik51,

Ik denk dat er hier op de site weinig voor te porren zijn om te chiptunen.
De meeste zitten nog in de garantie periode of hebben garantie bij gekocht.
Dan lijkt het me het slimst als je je garantie wilt behouden er niet aan te beginnen.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op januari 10, 2018, 22:33:02 pm
@hendrik51

Ik hoor graag van je bevindingen via Chiptuningnoord  \-/ (of twijfel je nog?)
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op januari 10, 2018, 22:44:35 pm
Deusjevo en hendrik51,

Hier is de link.
http://www.chiptuningnoord.nl/

Het gekke is dat er wel voor de pulsar chiptuning mogelijk is,maar niet voor de qashqai.
Tenminste als je op de site het merk aanklikt en dan het type.
Lijkt me dat het dan ook voor de QQ kan.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: hendrik51 op januari 10, 2018, 23:43:36 pm
Zolang hij nog in de garantie zit laat ik hem ook niet tunen .
Daarna misschien .
Maar ik wou maar even aangeven dat de mogelijkheid er nu wel is .
Website van chiptuningnoord is niet helemaal goed.
Wanneer je op nissan zoekt dan onderaan de pagina naar pagina 4 gaan daar staan de gegevens van de qashqai
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Mart op februari 07, 2019, 12:38:59 pm
Hallo ik wil ook chiptunen een 1.2 met automaat en bij ATM zou dit wel kunnen zonder tussenkastje, heeft iemand hier ervaring mee?
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Driverhenk op november 06, 2019, 20:24:12 pm
Als je wilt tunen, ga dan naar een goede tuner. Je betaald dan meer, maar het is veilig. Een RS Tunig of Carly Motors zijn gewoon heel goed, maar relatief duur. Iets goedkoper DVX, Orange of BR- Performence. En laat remappen met maatwerk en geen file overschrijven wat de goedkope chiptuners doen
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: hendrik51 op februari 09, 2020, 17:00:04 pm
Ik heb die van mij ongeveer 2 jaar geleden laten tunen bij Chiptuningnoord .
Heeft nu 146 pk en een koppel van 241 nm .
Het is een compleet andere auto geworden .  Kan nu rotondes in de 3 pakken zonder terug te schakelen en dan pakt hij goed op  . Anders moest ik altijd terug naar 2 om een beetje op te schieten .
Ook mooi meegenomen dat hij zuiniger is geworden . Nu 1 op 13 i.p.v 1 op 12  .
Wat ik eerlijk gezegd nog steeds een hoog verbruik vind voor hoe ik hem gebruik .
Scheur niet en rijd ook niet vaak boven de 120 .
Het ging mij om meer koppel om de auto soepeler te laten rijden , wat ik gewend was met mijn golf diesel .
Deze had minder PK's maar was gewoon veel soepeler in omgang .
Tot nu toe zeer tevreden en zou beslist niet terug willen naar die luie auto die het eerst was voor de tuning .
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op februari 09, 2020, 21:04:32 pm
Hendrik,

Rotondes pakken in de drie pakken lijkt me niet echt goed voor je versnellingsbaklagers.
Zeker niet als daar het volle koppel na de rotonde op komt te staan.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: moega op maart 23, 2020, 18:13:09 pm
Iemand ervaring met het chiptunen van de Qashquai?
Het gaat om de J11 1.2T uit 2014.

Welke tuner raden jullie mij aan?

Groet Mark
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: deusjevo op maart 24, 2020, 16:59:22 pm
Hendrik is ergens in het Noorden langs geweest maar volgens mij is hij daar de deur uit gereden met een piggybag en niet met chiptuning.


https://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=7910.0
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: moega op maart 24, 2020, 20:05:20 pm
@Hendrik,

Ik wil mijn QQ 1.2T model 2014 ook laten tunen.
Heb je nog advies voor mij waarop te letten?

Maar jou bevalt de auto na tuning dus goed? Motorisch verder geen  problemen gehad tot nu toe?

Welke tuner is aan te bevelen? Ik woon zelf in Limburg dus eentje in de buurt zou fijn zijn.

Groet Mark
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: moega op maart 24, 2020, 20:05:42 pm
Thanx!
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: hendrik51 op april 12, 2020, 23:30:07 pm
Limburg is wel heel ver van friesland dus daar in limburg zelf even een tuner zoeken .
Wel een echte tuner zoeken en niet met bakjes en dergelijke er tussen zetten . Werkt echt niet en kan je de motor kosten .
Ik zou ook direct een uitdraai op de rollenbank willen hebben want anders kunnen ze je alles wijs maken .
Die van mij had de tuner zo op 155 pk maar dat vond ik teveel omdat de bedoeling is dat de motor wel heel blijft .
Dus teruggebracht naar 146 pk .
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: hendrik51 op april 12, 2020, 23:34:07 pm
Niet met een piggybag maar echt getuned .
Tuner uit kollum das echt ver voor limburg .
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: Primera P11 op april 14, 2020, 11:20:00 am
Moega,

Kijk even bij Digicar.
Deze tunen de 1.2 naar 140pk.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: RVE op november 06, 2020, 11:05:05 am
Heeft iemand ervaring met een chiptuner uit de buurt van Gouda/Zoetermeer ?
Gaat om een J11B 1.2T uit 2017.
Titel: Chiptunen
Bericht door: dkanhai5151 op december 19, 2020, 17:00:32 pm
Beste vrienden van qashqai
Wie heeft z'n QASHQAI laten chiptunen en als iemand heeft gedaan wat is de ervaring van. Want binnenkort wil ik ook laten doen.fijne weekend :)
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: hendrik51 op december 27, 2020, 10:03:08 am
Ik heb hem laten tunen in kollum bij chiptuningnoord.nl en ben daar heel blij mee .
Auto rijd stukken beter en is zuiniger . Vind de auto nog veel gebruiken maar eerder nam hij nog meer .
Volgens de rollenbank had de auto eerst 125,6 pk bij 4790 toeren en een koppel van 195,8nm bij 3856 toeren
Nu is dat 146.4 PK bij 4870 toeren en een koppel van 241,3 NM bij 2495 rpm .
Dus koppel is veel hoger bij bijna 1400 rpm minder wat er op neer komt dat de auto veel soepeler rijd en dat je minder hoeft te schakelen .
Rijd er nu bijna 2 jaar mee en uiterst tevreden .
Auto is een qaushqai 1.2 digi-t
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: marcvanegdom op december 27, 2020, 15:09:42 pm
Al netjes dat de 1.2 115pk standaard uitkomt op 125pk!!
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: juke2014 op december 27, 2020, 15:30:04 pm
Ja, dat viel mij ook al op... is die rollenbank wel geijkt ...of geeft het wat meer aan. ??? Wat ook kan ..net als bij BMW, dat Nissan bescheiden is met opgave  :neen:
Titel: Chiptunen
Bericht door: dkanhai5151 op januari 06, 2021, 16:25:39 pm
Beste vrienden.
Ik heb een vraag.
Wie heeft z'n qq laten chiptunen en wat is de ervaring van jullie en hebben jullie in de garantie periode gedaan want ik wil ook laten doen.Bedankt alvast.




Topics samen gevoegd.
Modje T&T
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: juke2014 op januari 07, 2021, 09:11:45 am
Misschien even naar beneden scrollen  :-
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: RVE op januari 07, 2021, 12:53:27 pm
Al netjes dat de 1.2 115pk standaard uitkomt op 125pk!!
Onderstaande komt uit een chat dat ik met een tuning bedrijf heb gehad :

Vraag: Heb een Nissan Qashqai uit november 2017 1.2 turbo motor. Wilde weten of u ervaring heeft met het chiptunen van deze auto's.
Antwoord:  Goedemiddag,
Jazeker, wij hebben deze auto's vaker gedaan. Als het de uitvoering is met 116 pk en 165 Nm gaat het naar de 130 pk en 230 Nm.


Vraag: Dat is fijn ! En maakt u ook een backup van de originele software ?
Antwoord: Ja, van alle auto's die wij voorzien van tuning maken wij altijd een backup van de originele software. Mocht u bij verkoop terug willen naar de originele software dan kunt u bij ons kosteloos terecht om de originele software weer terug te zetten. Dit is een service voor al onze klanten.


Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: moega op januari 08, 2021, 12:16:18 pm
Welke tuner is dit? Ik wil die van mij ook nog laten chippen namelijk.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: RVE op januari 08, 2021, 15:40:18 pm
@moega

https://tuningnederland.nl/ uit zoetermeer.
Voor testbank voor en na de tuning rekenen ze 75,- extra.
Titel: Re: Chip tuning
Bericht door: moega op januari 10, 2021, 19:51:33 pm
Dank,

Ik heb ondertussen 2 tuners hier in de buurt gevonden:
Na wat reviews gelezen te hebben, blijkt dat de klanten positief zijn.
Het gaat om de volgende tuners:
-CTH chiptuning in Overpelt (Belgi) (na tuning 139pk en 222Nm koppel)
-Ttune in Echt (na tuning 138 pk en 230Nm koppel)
Beide dus gelijk aan het resultaat..

Heel toevallig iemand hier ervaring mee?