Qashqai-Passion.nl

Nissan Informatie => QASHQAI => Nissan crossover nieuws en info => J12 => Topic gestart door: T&T op maart 03, 2021, 09:41:32 am

Titel: Qashqai J12
Bericht door: T&T op maart 03, 2021, 09:41:32 am
De roadshow gaat beginnen en hier kunt u zien wanneer deze langs komt bij welke dealer.

(https://i.ibb.co/YBnn3dT/Ervaar-als-eerste.jpg) (https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/qashqai/dealer-roadshow.html)
^
Link

QASHQAI ROADSHOW
De gloednieuwe Nissan QASHQAI maakt van maart t/m juni een rondreis door Nederland. Zo kunt u hem met uw eigen ogen bekijken bij uw plaatselijke Nissan-dealer.

I.v.m. COVID-19 zijn de bezichtigingen bij de dealer op afspraak. Klik op de foto voor meer info.
Vind daar de datums, locaties en telefoonnummers van de dealers. Neem contact op met uw plaatselijke Nissan-dealer om een afspraak te maken en ontdek de ultieme crossover!

Veel kijkplezier!



18 februari 2021
Digitale premiere NIEUWE NISSAN QASHQAI

https://www.youtube.com/watch?v=ymDB41fA2nc


Brochure J12
V
(https://i.ibb.co/2ZbpVWT/Nissan-Qashqai-Prelaunch-Brochure.jpg) (https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/nissan_europe/NL/brochures/ebrochures/Gloednieuwe_Nissan_Qashqai_Prelaunch_Brochure_NL.pdf)

Volledig nieuwe Nissan QASHQAI onthuld
Succesnummer volledig in het nieuw

Amsterdam, 18 februari 2021– Nissan versterkt met de volledig nieuwe, derde generatie van de Qashqai zijn leidende positie in het Europese Crossover-segment. Sinds Nissan dat segment in 2007 uitvond, heeft het al meer dan drie miljoen exemplaren van de Qashqai verkocht.

Voor de nieuwe Nissan Qashqai zijn de basisprincipes die het concept, het design en de ontwikkeling van de vorige generaties succesvol maakten, behouden: elegant design en efficiënte motoren gecombineerd met een verder verbeterde kwaliteit en een rijbeleving zoals die van auto’s in hogere segmenten. Dankzij het nieuwe Alliance CMF-C-platform, een toonbeeld van geavanceerde engineering, innovatie en technologie, legt de nieuwe Nissan Qashqai de lat wederom hoger in het Crossover-segment.

 Net als die van de voorgaande generaties is ook de vormgeving van de nieuwe Qashqai afkomstig van het team van Nissan Design Europe, gevestigd in Londen. De techniek is ontwikkeld door het team van het Nissan Technical Centre Europe, gevestigd in Cranfield, Bedfordshire.

‘Het uitgangspunt voor het design en de ontwikkeling van de nieuwe Qashqai was een diepgaande analyse van de feedback die we de afgelopen dertien jaar hebben gekregen van eigenaren van de Qashqai. Zo begrepen wij hun behoeften en in het bijzonder wat zij zo in de Crossover waarderen in het dagelijkse gebruik’, zegt Marco Fioravanti, Vice President, Product Planning, Nissan Automotive Europe.


Opvallend, aantrekkelijk en elegant design
Net als dat van de twee voorgaande generaties is het design van de nieuwe Nissan Qashqai afkomstig van Nissans Europese designstudio in Londen. Hoewel ook de derde generatie nog steeds onmiskenbaar een Qashqai is, oogt die veel krachtiger, scherper en moderner dan voorheen. De Qashqai oogt stoerder met zijn prominente schouderlijn, langere wielbasis en voor het eerst imposante 20 inch lichtmetalen velgen.

De wielbasis is met 20 mm toegenomen en de totale lengte met 35 mm. Ook de hoogte en breedte zijn iets toegenomen, met respectievelijk 10 en 32 mm, voor een krachtigere uitstraling.

De voorzijde van de nieuwe Qashqai is voorzien van een grotere, verchroomde Nissan V-Motion-grille, met een extra lijn in satijnchroom als een verfijnd accent. De grille wordt geflankeerd door slanke, geavanceerde full-LED-matrix koplampen met boemerangvormige dagrijverlichting. De zeer nauwe naden tussen alle elementen zorgen voor een hoogwaardige en nauwkeurige uitstraling. De koplampen van de nieuwe Qashqai hebben ten opzichte van die van de voorganger een slanker, scherper design, dat mogelijk werd door het gebruik van de LED-technologie.

Het zijaanzicht van de nieuwe Qashqai oogt atletischer en dynamischer. De ‘snelle lijn’ die van voor naar achter loopt, accentueert de lengte van de auto en zorgt voor extra dynamiek. De nieuwe generatie van de Qashqai is voor het eerst leverbaar met diamant-gepolijste 20 inch lichtmetalen velgen. De vorige generatie was leverbaar met velgen van maximaal 19 inch in diameter. De grotere velgen van het nieuwe model vullen de wielkasten nog fraaier en dragen verder bij aan de robuuste uitstraling van de auto.

De nieuwe Qashqai is leverbaar in elf carrosseriekleuren en vijf two tone combinaties; uiteindelijk is er keuze uit zestien kleurvariaties.

Hoogwaardig interieur
Verbonden, comfortabel en indrukwekkend – het interieur van de nieuwe Nissan Qashqai is de nieuwe norm voor premium uitstraling, kenmerkend design en verbeterd gebruiksgemak. Het is een rustgevende, kalmerende omgeving met witte sfeerverlichting door het gehele interieur. De uniformiteit zorgt voor een premium en harmonieuze indruk. Er is extra aandacht besteed aan de ergonomische en esthetische kwaliteiten van de bedieningselementen. Deze voelen hoogwaardig aan en geven de inzittende het gevoel van vertrouwen en verfijning.

Verbonden bediening
De nieuwe Qashqai is voorzien van een geavanceerd infotainmentsysteem met een breed aanbod aan verbonden diensten, waaronder moeiteloze integratie van smartphones, in-car WiFi voor tot zeven apparaten en NissanConnect Services, een speciale app waarmee voertuigfuncties te bedienen zijn en de status van de auto te controleren is.

Het grotere – 9 inch – NissanConnect-touchscherm met hoge-resolutie biedt toegang tot navigatie, entertainment en voertuiginstellingen. Het systeem is geschikt voor zowel Android Auto® als Apple CarPlay®. De verbinding met Apple Carplay® is ook draadloos mogelijk.

Een nieuw, high-definition 12,3 inch TFT digitaal instrumentenpaneel biedt keuze uit diverse weergaven voor navigatie, entertainment, verkeers- en voertuiginformatie. Alles wordt bediend via een draaischakelaar op het stuurwiel. De digitale achtergrond van het TFT-scherm heeft een traditionele Kiriko-textuur van geslepen glas – een verwijzing naar het Japanse DNA van het merk.

Een innovatieve 10,8 inch Head-Up Display welke projecteert op de voorruit biedt het grootste beeld in dit segment. Belangrijke navigatie-, bestuurdersassistentie- en verkeersinformatie wordt weergegeven in het directe zicht van de bestuurder.

Home-to-Car-functies zijn compatibel met Google Assistant- en Amazon Alexa-apparaten. Het systeem ondersteunt veel commando’s, zoals het doorgeven van navigatiebestemmingen aan de auto door instructies in te spreken in het smart home-apparaat. Zo is er nog minder tijd nodig voor het invoeren van de bestemming.

Via de NissanConnect Services-smartphone-app zijn voertuigfuncties zoals de claxon en de verlichting te bedienen, evenals de vergrendeling van de portieren. Ook kunnen slimme meldingen worden ingesteld voor een maximaal te rijden snelheid, bepaalde tijdstippen en bepaalde gebieden.

Behalve navigatie van de smartphone is er ook 3D Maps & Live Traffic met geavanceerde navigatiefuncties zoals over-the-air kaartupdates, realtime verkeersinformatie, Google Street View en brandstofprijzen. Ook door-to-door navigatie is beschikbaar, via de app die ook is voorzien van een My Car Finder-functie.

Er is connectiviteit voor alle inzittenden. Zowel voor- als achterin zijn USB-aansluitingen te vinden met zowel USB-A- als USB-C-poorten voor het opladen van smartphones en andere elektronische apparaten.

Indrukwekkend comfort
De nieuwe Qashqai geeft de bestuurder een goed overzicht op zijn omgeving met verbeterd uitzicht naar voren, opzij en naar achter. Verbeteringen zijn bijvoorbeeld de grotere voorruit, dunnere A-stijlen en op het portier geplaatste zijspiegels. Zo worden de dode hoeken nog verder beperkt.

De grotere wielbasis van de nieuwe Qashqai zorgt er samen met een efficiënte indeling van het interieur voor dat er nog meer binnenruimte is. De knieën van de achterpassagiers hebben met 608 mm nu 28 mm meer ruimte dan voorheen. Ook is er meer ruimte tussen de bestuurder en de voorpassagier. De hoofdruimte is zowel voor- als achterin met 15 mm toegenomen dankzij de iets grotere buitenmaten.

Bijzonder praktisch
De elektrisch bedienbare achterklep biedt moeiteloze toegang tot de bagageruimte als de bestuurder zijn handen vol heeft. De totale laadcapaciteit is met meer dan 70 liter toegenomen ten opzichte van de vorige generatie, wat voor een deel te danken is aan de 20 mm lagere laadvloer. Dat werd mogelijk dankzij de slimmere vormgeving van de achterwielophanging.

Populaire kenmerken van de voorganger, zoals de opbergcompartimenten aan de zijkant bij de wielkasten en het Flexible Luggage Board System, zijn gehandhaafd. Ze zijn echter voorzien van een betere vormgeving en afgewerkt met duurzame bekleding aan de ene kant en eenvoudig te reinigen kunststof aan de andere kant.

Verfijningen aan het ergonomische design van de portieropeningen maken in- en uitstappen nog gemakkelijker, zeker wanneer er weinige ruimte is rondom de auto. Wanneer er genoeg ruimte is, openen de achterportieren tot 85 graden – bijzonder handig voor ouders die hun kinderen in een kinderzitje willen vastzetten.

Geëlektrificeerde aandrijflijnen
De nieuwe Qashqai speelt een belangrijke rol voor Nissan bij het bereiken van de doelstelling dat 50 procent van de verkochte auto’s tegen 2024 een geëlektrificeerde aandrijving heeft. De Qashqai is niet alleen leverbaar met een 1.3-liter benzine motor met Mild-Hybrid technologie, maar brengt ook het Europese debuut van e-POWER met zich mee. e-POWER is Nissans innovatieve en bekroonde aandrijflijn die technologie bevat uit de baanbrekende, volledig elektrische Nissan LEAF.

Met keuze uit twee- en vierwielaandrijving, een handgeschakelde 6-versnellingsbak en nieuwe Xtronic-transmissie en elektrische aandrijving dankzij e-POWER biedt de nieuwe Qashqai een aandrijflijn voor iedere klant. Bij iedere variant staat rijplezier uiteraard centraal.

1.3-liter benzinemotor met 140PK / 158PK voorzien van 12V Mild-Hybrid systeem
Het 12V Mild-Hybrid-systeem van de nieuwe Qashqai is een betaalbaardere hybridetechnologie die zorgt voor extra koppel, langer uitschakelen van de motor bij stilstand, snel herstarten en uitrollen tot stilstand met uitgeschakelde motor (alleen Xtronic). Hierdoor verbeteren zowel het brandstofverbruik als de CO2-uitstoot (-4 g/km).

De positieve impact van het Mild-Hybrid-systeem op de CO2-uitstoot is aanzienlijk en de 1.3-liter motor levert meer vermogen en koppel dan de belangrijkste concurrenten. Daarmee is de benzinemotor een overtuigend aanbod. Het Mild-Hybrid-systeem weegt slechts 22 kg.

(https://i.ibb.co/kgff3Xb/New-Nissan-Qashqai-Electrified-Powertrains-source.jpg) (https://ibb.co/DDyyGQc)

Bij het vertragen en remmen wordt energie teruggewonnen met regeneratie. De energie wordt opgeslagen in de lithium-ion-batterij. Deze opgeslagen energie wordt gebruikt tijdens Idling Stop, Coasting Stop (alleen bij Xtronic) en Torque Assist.

Bij uitrollen tot stilstand, bij snelheden onder de 18 km/uur en met geactiveerde remmen schakelt de motor uit en wordt de opgeslagen energie gebruikt voor de elektrische uitrusting van de auto. Hierdoor kan de motor langer uitgeschakeld blijven, wat het verbruik verder verlaagt.

Het Mild-Hybrid-systeem is gekoppeld aan de verfijnde en betrouwbare 1.3-liter benzinemotor die in 2018 voor de Qashqai werd geďntroduceerd. Voor de nieuwe Qashqai is deze motor verder verbeterd. Daarbij zijn vijftig componenten opnieuw ontworpen en voldoet de motor volledig aan de Euro6-d-emissienorm.

De 1.3-liter Mild-Hybrid benzinemotor is leverbaar in twee vermogensvarianten – 140 PK en 158 PK – en met een handgeschakelde 6-versnellingsbak of de nieuwe Xtronic-transmissie (alleen 158 PK-versie). Het maximumvermogen is beschikbaar bij 5.500 t.p.m. en het maximumkoppel van 270 Nm is al bij 1.750 t.p.m. beschikbaar in de Xtronic-versie en de krachtigste handgeschakelde versie.

De handgeschakelde versnellingsbak is verbeterd voor een sneller, directer en sportiever schakelgevoel. De nieuwe generatie Xtronic-transmissie zorgt voor een lager brandstofverbruik en een snellere acceleratie dankzij diverse verbeteringen, zoals een dubbel elektrisch oliepompsysteem.

Beide versies zijn leverbaar met tweewielaandrijving, vierwielaandrijving is alleen leverbaar voor de 158 PK Xtronic-versies. Een nieuw vierwielaandrijvingssysteem met rijmodusselectie is intuďtief en intelligent en past zich met vijf rijmodi aan op externe omstandigheden. Dat zijn Standard, ECO, Sport, Snow en Off-Road. Zodra een wiel grip verliest, reageert het systeem binnen zo’n 0,2 seconde, een factor vijf sneller dan voorheen. De 2WD varianten beschikken over de rij-modi Standard, Eco en Sport.

e-POWER
De nieuwe Qashqai brengt voor het eerst het innovatieve e-POWER-aandrijfsysteem naar Europa. Het e-POWER-systeem is exclusief voor Nissan en een belangrijk onderdeel van de Intelligent Mobility-strategie. Het is een unieke benadering van elektrificatie en het maakt iedere rit tot een leuke ervaring.

Het e-POWER-systeem in de nieuwe Qashqai bestaat uit een hoogspanning batterij die onderdeel is van de volledig geďntegreerde aandrijflijn. Die bestaat verder uit een 158 PK sterke benzinemotor met variabele compressieverhouding, een generator om elektriciteit op te wekken, een omvormer en een 190 PK sterke elektromotor die vergelijkbaar is met die in de volledig elektrische modellen van Nissan. Het is een unieke oplossing die de plezierige, vrijwel lineaire acceleratie van een EV biedt zonder dat opladen noodzakelijk is.

Om te voldoen aan de wensen van Europese klanten en hun dagelijkse ritten, is het e-POWER-systeem voor de nieuwe Qashqai aanzienlijk verbeterd. In de Nissan Note – de afgelopen jaren de bestverkochte auto in Japan – laadt een 1,2-liter benzinemotor de batterij op en levert het systeem een vermogen van 106 PK. Voor Europa is het systeem opgewaardeerd tot een 1,5-liter benzinemotor en een systeemvermogen van 190 PK.

Het unieke element van e-POWER is dat de benzinemotor alleen wordt gebruikt om stroom op te wekken, terwijl de wielen volledig door de elektromotor worden aangedreven. Dit betekent dat de benzinemotor altijd op het optimale toerental kan werken. Dit zorgt voor een superieur brandstofverbruik en lagere CO2-emissie dan een traditionele verbrandingsmotor.

Dankzij de volledig elektrische aandrijving is er geen vertraging zoals bij een verbrandingsmotor of traditionele hybride. De directe reactie op het gaspedaal biedt ongeacht de gereden snelheid veel koppel en optimale acceleratie. Zo is inhalen of invoegen op de snelweg nog gemakkelijker.

Net als de LEAF biedt de nieuwe Qashqai e-POWER een geheel nieuwe ‘one pedal’-rijbeleving, e-Pedal genaamd. De bestuurder kan wegrijden, accelereren en afremmen door alleen het ‘acceleratiepedaal’ te bedienen.

CMF-C-platform
De nieuwe Qashqai is het eerste nieuwe model van Nissan in Europa dat is gebaseerd op het CMF-C-platform – een state-of-the-art automotive-structuur en technologische architectuur.

Een essentieel punt van het ontwikkelingsconcept was om de proporties van de huidige Qashqai te behouden. Die waren ‘precies goed’ en een belangrijk onderdeel van zijn succes. De auto is gemakkelijk door de stad te sturen en past goed in parkeervakken, maar biedt ook uitstekende interieurruimte.

Voor de constructie van de carrosserie zijn meer lichtgewicht materialen toegepast, evenals geavanceerde pers- en lastechnieken. Het resultaat is een sterkere, maar ook lichtere carrosserie. Voor het eerst is de achterklep van de Qashqai gemaakt van composietmateriaal, wat 2,6 kg bespaart. De voor- en achterportieren, voorspatborden en motorkap zijn nu van aluminium. Ook dat bespaart gewicht, bij elkaar 21 kg ten opzichte van de kale carrosserie van de vorige Qashqai.

Het voordeel voor de klant is, dankzij de geavanceerde fabricagetechnieken, dat de carrosserie in totaal 60 kg lichter en 41 procent stijver is dan die van het voorgaande model. Dit vertaalt zich in de verfijning, rijcomfort en rijeigenschappen uit een hoger segment. Ook biedt het uitzonderlijke veiligheid bij een ongeval en verhoogt het de algemene efficiëntie van de auto.

Nieuw ontworpen onderstel en stuurinrichting
Ook de nieuwe Qashqai biedt een aangename rijbeleving. Daarmee voldoet ook de derde generatie aan zijn reputatie als verfijnde en comfortabele Crossover, die ook prettig rijdt als de weg bochtig is.

Met het CMF-C-platform heeft de nieuwe Qashqai ook een vernieuwde MacPherson-ophanging voor en achter. Voor de tweewielaangedreven Qashqai met lichtmetalen velgen tot 19 inch is de achterwielophanging een torsiestangconfiguratie. Voor de versies met 20 inch lichtmetalen velgen en de vierwielaangedreven versie wordt een multilink-wielophanging toegepast. De stuurbekrachtiging is verbeterd en biedt een betere respons, een verbeterd stuurgevoel rond de middenstand en minder weerstand.

Verbeterde ProPILOT-bestuurdersassistentie
De nieuwe Qashqai is uitgerust met de nieuwe generatie van het ProPILOT-rijhulpsystem, dat de bestuurder onder nog meer omstandigheden ondersteuning biedt. Het systeem heet nu ProPILOT met Navi-link en voorkomt vermoeidheid en stress tijdens het rijden en is intuďtief in gebruik (alleen leverbaar met Xtronic-transmissie).

ProPILOT met Navi-link kan de auto laten accelereren en afremmen binnen dezelfde rijstrook op de snelweg. Het systeem versnelt tot een vooraf ingestelde snelheid en kan de auto tot stilstand afremmen in fileverkeer. Als de voorligger weer optrekt en de Qashqai heeft minder dan drie seconden stilgestaan, dan brengt het systeem de auto automatisch weer op gang.

In de nieuwe Nissan Qashqai kan het vernieuwde systeem nu ook de snelheid van de auto aanpassen op meer externe omstandigheden. Zodra op de snelweg een lagere maximumsnelheid geldt, gebruikt het systeem de verkeersborden en navigatie-informatie om de Qashqai op basis daarvan af te remmen tot de juiste snelheid. Zo hoeft de bestuurder de ingestelde snelheid van de cruisecontrol niet handmatig aan te passen.

Ook kan het systeem gegevens van het navigatiesysteem gebruiken om de snelheid aan te passen voor naderende bochten en afritten.

Bovendien kan ProPILOT met Navi-link nu communiceren met de dodehoeksensoren van de Qashqai. Zo kan het systeem met een stuurcorrectie voorkomen dat de auto van rijstrook wisselt terwijl er een voertuig in de dode hoek rijdt.

Het Nissan Intelligent Forward Emergency Braking met voorspellende functie zorgt voor nog meer veiligheid. Dankzij geavanceerde radartechnologie kunnen de sensoren de weg vóór het voorrijdende voertuig ‘lezen’. Zo weet het systeem of verderop een auto plotseling remt. Indien nodig activeert het systeem de remmen om een aanrijding te helpen voorkomen.

Een andere veiligheidsvoorziening in de nieuwe Qashqai is de nieuwe centrale airbag. Die ontvouwt zich tussen de twee voorstoelen en voorkomt dat de inzittenden voorin elkaar raken bij een aanrijding van opzij. De centrale airbag is een aanvulling op de airbag voor de bestuurder en voorpassagier en de zij- en gordijnairbags die standaard in de nieuwe Qashqai aanwezig zijn.

Intelligente LED-koplampen
Voor de nieuwe Qashqai hebben Nissans ingenieurs een geavanceerd koplampsysteem ontwikkeld dat de vorm van de lichtstraal aanpast aan de omstandigheden en andere weggebruikers. De lichtstraal is verdeeld in twaalf segmenten, die individueel deactiveren wanneer bijvoorbeeld een andere auto wordt gesignaleerd. Dankzij deze innovatie kunnen de koplampen feller, verder en breder schijnen, zonder andere weggebruikers te verblinden.

‘De nieuwe Qashqai zal de verwachtingen die klanten van een familieauto hebben, veranderen. Comfort, verfijning en technologie zijn vergelijkbaar met die van auto’s in hogere segmenten, terwijl de rijbeleving zowel de bestuurder als passagiers zal aanspreken. Met de Nissan e-POWER-technologie zullen de klanten het gevoel van elektrische aandrijving waarderen, zonder zich zorgen te hoeven maken over de actieradius’, zegt Gianluca de Ficchy, Chairman, Nissan Africa, Middle East, India, Europe and Oceania (AMIEO).

(https://i.ibb.co/gtQpJq0/Tech-gegevens.jpg) (https://imgbb.com/)

Qashqai J12
Nederland Januari 2021
Prijslijst (https://www.qashqai-passion.nl/Downloads/QQ2021/Prijslijst.pdf) en de Standaard uitrusting Premium Edition (https://www.qashqai-passion.nl/Downloads/QQ2021/Standaard_uitrusting.pdf)

België Januari 2021

Prijslijst : Nog geen info.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: T&T op maart 14, 2021, 09:16:03 am
De roadshow gaat beginnen en hier kunt u zien wanneer deze langs komt bij welke dealer.

(https://i.ibb.co/YBnn3dT/Ervaar-als-eerste.jpg) (https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/qashqai/dealer-roadshow.html)
^
Link

QASHQAI ROADSHOW
De gloednieuwe Nissan QASHQAI maakt van maart t/m juni een rondreis door Nederland. Zo kunt u hem met uw eigen ogen bekijken bij uw plaatselijke Nissan-dealer.

I.v.m. COVID-19 zijn de bezichtigingen bij de dealer op afspraak. Klik op de foto voor meer info.
Vind daar de datums, locaties en telefoonnummers van de dealers. Neem contact op met uw plaatselijke Nissan-dealer om een afspraak te maken en ontdek de ultieme crossover!

Veel kijkplezier!
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: vand.m op maart 26, 2021, 10:31:40 am
Ik heb gisteren even in de Nissan Qashqai Mild-hybride 1.3 Tekna+ met Xtronic-automaat gezeten.
Heb deze even mogen bewonderen bij mijn Dealer.
Wat een complete en mooie auto.
Ook de nieuwe kleur Blauw is nog dieper van kleur dan die ik nu heb in de kleur Vivid Blue.
Er is een verschil met mijn automaat en deze.
Wat precies het verschil is en wat ik daar van zou kunnen merken weet ik nog niet.
Jammer maar de prijs was nog niet bekend maar zal naar verwachting van de Dealer rond de 47/48.000 liggen.
Het is de moeite waard om de auto in het echt te gaan bekijken.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: tigrimang op maart 26, 2021, 12:54:48 pm
AAhh, jij ook al!

Ik was dinsdag aan de beurt... ik moest even langs de dealer om een onderdeeltje op te halen, en zag hem staan, mooie complete en stoere wagen idd!

Dit model was een Tekna+ dus full option!
de premium (eerste model) was 50.000 euro volgens de dealer. die kan je dan in juni al rijden.

De nieuwe zou vanaf 40.000 beginnen volgens hen,.... dus ja je kan wel zeggen dat ze het nog niet weten  :-
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: T&T op maart 26, 2021, 13:25:22 pm
De automaar is een CVT bak naar mij duidelijk is geworden.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Hanno op maart 26, 2021, 14:12:08 pm
Volgens mij zijn dit de prijzen die nu bekend zijn:

De Qashqai Premiere Edition Mild-Hybrid 140 met handbak is er vanaf €40.390.
De Qashqai Premiere Edition Mild-Hybrid 158 met Xtronic-automaat is er vanaf €44.390.

Voor de meest luxe uitvoering ga je straks waarschijnlijk richting de 50K betalen.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: vand.m op maart 26, 2021, 16:17:37 pm
@Hanno
Die prijzen had ik ook gezien.
Dat zijn de advies prijzen.
Ik heb de Mild-Hybrid 140 Premiere Edition NIEUW MODEL 2021 handgeschakeld al ergens gezien voor € 37.890,-
en de 158 Xtronic voor € 41.890,-
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Hanno op maart 28, 2021, 12:38:11 pm
Ja dat kan kloppen, Nissan heeft speciale prijzen en marketing campagne tot juli.

Je hebt dan een premiere edition pre-order support voordeel, een extra trade in bonus en een loyalty korting.
Titel: Re: Qashqai J12 ... gewoon onweerstaanbaar ...
Bericht door: QaiFan op april 02, 2021, 17:08:07 pm
Hallo Nissan fans,

Ik ben nieuw hier.

In Belgie werd afgelopen weken een Qashqai (J12) Roadshow georganiseerd.
Hoewel ik nog een volgens mij fantastische (wel 13 jaar oude) Mazda 6 bezit liet ik
 me toch (te veel) verleiden door de nieuwe Qashqai !
Ik bestelde meteen de Tekna+ editie omdat dit nu net diegene was die werd ge-showed.
(de premiere edition is volgens mij toch wel wat een downgrade en ik koop liefst geen auto die ik nooit gezien heb)
Volgens de verkoper zitten er zelfs -althans in Belgie- op die Tekna+ versie mooie 20" velgen op (zoals we overal zien in Youtube filmpjes).
Ben benieuwd, maar er toch niet 100% gerust in mijn (nog uitstekende) Mazda 6 voor in feite een peulschil te hebben overgelaten  :-!.

Maar die nieuwe Qashqai J12 was dus voor mij te verleidelijk ... No Risk, No Fun !

 \-/
 
 
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: tigrimang op april 02, 2021, 20:52:55 pm
Joh!

Dat is snel!

Nou hopen dat het snel geleverd wordt en je ervan kan genieten!

Ben toch benieuwd of je er meer of minder dan 45.000,- voor betaald hebt,...... maar voel je niet gedwongen!
Ik heb alleen een ieniemienie speldje tegen je nekwervel aan  ;D
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Nissanwielmonteur op april 02, 2021, 21:04:38 pm
Nou de productie start deze maand
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 02, 2021, 21:41:49 pm
@tigriman ...
De prijs die ik in Belgie(! zonder bijtelling, maar hier komt er nog wel een 350 euro 'BIV' bij) betaalde voor de Tekna+ was de 'cataloogwaarde' 41.000 euro (inclusief nog 2 extra opties), maar kreeg, omdat ik 'er heel snel bij was :-)??' nog een 5000 euro netto korting (van garage, niet Nissan zelf). Ik ben zeker dat sommige klanten elders mogelijk meer, maar ook soms wel ook ... minder betalen.
Ik wil immers nooit (te) ver gaan en vroeg gewoon om een goede, eerlijke prijs.
Deze auto nu reeds bestellen is 'hopen' op een goede afloop ... maw. niet te veel 'kinderziektes'.
Ben wel benieuwd wat later de uiteindelijke Tekna+ prijs gaat worden ... zal wel niet te veel hiervan afwijken (in Belgie).
Ben ook wel benieuwd wat anderen hier gaan betalen voor hun J12 Tekna+ !?
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: tigrimang op april 02, 2021, 21:48:03 pm
goed gedaan!!!
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Coyote op april 05, 2021, 14:55:54 pm
Sinds vrijdag 02-04-2021 hebben wij de nieuwste Qashqai Tekna+ (158PK CVT) Wit met zwart dak besteld bij Herwers Hengelo,
maar de aflevering is pas in okt 2021.
hebben we wel wat om naar uit te kijken.
Ergh..... mooie auto.

Gr. Coyote
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: tigrimang op april 05, 2021, 15:43:33 pm
CongratSZ

Dezelfde prijsrange als Coyote of toch wel anders....
Ben benieuwd wat ze in NL gaan kosten!
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: aggie op april 05, 2021, 15:50:46 pm
proficiat met jullie nieuwe qq   
het is ff wachten , maar dan heb je ook wat......


groetjes Aggie
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 05, 2021, 17:28:59 pm
Hi Coyote !
Dus ook een J12 Tekna+ pre-ordered !?
Net als ik (maar zelf een two tone magnetic-blue/zwart dak 140 6MT).
In Belgie heeft de verkoper me verzekerd dat de Tekna+ uitkomt ten laatste in augustus.
Mag ik vragen, heb je zelf voorgesteld om uw qashqai pas later in ontvangt te mogen nemen ???
Misschien was de Belgische verkoper (te) optimistisch !?
Gelukkig doet het er voor mij niet echt toe want mijn huidige (nu 13 jaar oud) wagen is wel helemaal OK.
Ook veel succes met uw aanwinst !
Laat je me aub weten of je weet dat dus de leveringen later starten dan voorzien (oktober ipv ten laatste augustus) ?
Gr QaiFan
 ??? 
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: JohanD op april 07, 2021, 22:16:57 pm
Wat mij opvalt - of eigenlijk behoorlijk tegenvalt - is dat de nieuwe 140 en 158 pk versies aanzienlijk trager zijn dan de vorige Qashqai met de oude 1.2 DigT-motor (115 pk). Niet dat ik zo'n stoplichtsprinter ben, maar een van 0-100 tijd in 12,2 sec (140 pk versie) of 11,5 sec (158 pk versie) is naar huidige maatstaven bepaald niet snel te noemen. Daarmee word je door elke B-segmenter met een 1,0 liter 3 cylinder turbo-motor gewoon zoek gereden. Bij mijn huidige Qashqai heb ik bewust voor de 1.6 DigT motor gekozen (0-100 in 8,9 sec) om indien nodig vlot mee te kunnen komen.
Als de opgegeven prestatie-cijfers daadwerkelijk kloppen - het kan natuurlijk ook een foutje zijn - zie ik mezelf niet zo gauw de overstap naar de nieuwe Qashqai maken. Hopelijk is de e-power versie die volgend jaar uitkomt wel een stuk vlotter.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 07, 2021, 23:33:25 pm
Johan, ik vrees dat je gelijk hebt!
Misschien is die trage start te wijten aan de 12v mild hybride versie?
In elk geval is ook voor mij zo een geblazen kleine cylinderinhoud verre van ideaal.
Vroeger heb ik steeds met 2l en 1.8l wagens gereden en die zijn niet kapot te krijgen.
Denk dat jij zou downgraden qua motor, wat ik ook nu effectief gedaan heb.
Ik merk dat je al 4 qashqais gehad hebt 👍
Een 5e zou misschien die echte hybride kunnen worden die zeker veel sneller zal zijn!???
Wat ik ook wel verwacht op termijn is een dure vervanging voor de 12v lithium batterij!
Veel hybride auto's gaan eigenaars willen verkopen denk ik zodra de batterij de geest geeft en/of de CVT problemen gaat kennen!
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: JohanD op april 08, 2021, 00:05:47 am
Wat ik ook niet zo goed begrijp is dat de nieuwe mild hybrid motoren qua CO2-uitstoot en benzineverbruik zelfs nog iets slechter scoren dan de huidige 1,3 liter motor. Althans, volgens de specificaties zoals ik deze op verschillende sites tegenkom. Ik hoop maar dat het een foutje is....
Zo niet, dan is voor mij de hybride e-power versie waarschijnlijk de enige uitvoering die de opvolger zou kunnen zijn van mijn huidige Qashqai. Maar dan moet ik nog wel een jaar wachten. Want op zich zijn alle Qashqais die ik heb gehad - en de dealer - me prima bevallen, dus ik zou het jammer vinden als ik op iets anders zou moeten overstappen.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 08, 2021, 09:06:25 am
@JohanD "CO2-uitstoot en benzineverbruik zelfs nog iets slechter scoren dan de huidige 1,3 liter motor."
Snap ik nog minder van !
Ik heb, persoonlijk, steeds mijn twijfels gehad mbt een mild hybrid wagen.
Maar nu doe ik dus mee met 'de zowat iedereen'.
Denk dat heel dat gedoe gewoon uiteindelijk duurder uitkomt, tenzij natuurlijk weer vadertje staat subsidies gaat toekennen, ook voor mild-hybrides . Vervangen van die 12V batterij gaat mij later niet echt bevallen. Wat die echte Qashqai hybride betreft heb ik nog meet mijn twijfels op het vlak van rentabiliteit. Voor het milieu zie ik hier helemaal weinig positief in ... je heb verbrandingsmotor + dikker batterijpak ! Het blijkt nu natuurlijk een feit dat Nissan als constructeur gewoon een graantje mee moet pikken want iedereen doet het om nog/meer wagens te verkopen onder het ECO mom. Zoals jij zou ik wel graag de waarheid kennen waarom de 'nieuwe' motorisaties op papier slechter lijken dan de vorige 'oude' generatie ! Persoonlijk denk ik echter dat als uw Nissan dealer en de J12 u echt bevalt, wat doen die waarden er dan nog toe ? Wat meer, wat minder gaat het echt niet maken. Maar 'downgraden' van uw huidige Qashqai is natuurlijk een heel andere zaak !
Maar ik weet er weinig van, liet me leiden door het uitzicht en de opties van de nieuwe J12 ... ben benieuwd naar echte rijtesten.
Als echter de betrouwbaarheid van de j12 even goed zou/zal zijn dan die van mijn 4 vorige Mazdas (modellen 6, 626), dan kan de rest mij in feite ... heel weinig schelen !?
 :yep:
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Hanno op april 08, 2021, 09:31:44 am
Ja die tegenvallende acceleratie van de 158 pk versie met automaat heb ik ook al een keer genoemd.

De "oude" versie doet dat een stuk beter.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Nissanwielmonteur op april 08, 2021, 10:16:03 am
We moeten niet de  hybride met E-power vergelijken natuurlijk.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 08, 2021, 10:41:44 am
De J11 heeft toch DCT, J12 opnieuw CVT ?
Kan daar het verschil in acceleratie niet aan liggen ?
Wat me voor de J12 wel heel verdacht lijkt is de (opgegeven) ronduit slechte acceleratie-tijd (+12s) voor de 138 pK 6MT versie !
Zoals hier al vermeld zal elke 3-cyl 1l of 1,2 l Turbo mij dus vlot voorbij gaan (acceleratie) ?
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: tigrimang op april 08, 2021, 10:50:25 am
Als het om acceleratie gaat dan is de 1.3 toch wel sneller met reageren dan de 1.2.......
1.2 heeft heeel soms een dipje. Bij een testrit met de 1.3 was dat dipje helemaal niet aanwezig.....
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: lapalmeraie op april 08, 2021, 11:09:57 am
Ik kom uit de 1.6 (163PK) en vind de 1.3 (140PK) zelfs feller aanvoelen. Hij heeft veel sneller koppel en trekt daardoor echt vlotter op. De vorige slipte dan ook wel eens vaker door wat ik nu ook niet heb. Pas bij hogere toerentallen merk je het verschil. De 1.3 motor is ook wel anders qua opzet natuurlijk.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: JohanD op april 08, 2021, 13:19:28 pm
De huidige 1,3 liter is echt wel vlot genoeg, zowel in de 140 pk als 160 pk uitvoering. Het probleem zit 'm in de nieuwe 1,3 mild hybrid motor: de 140 pk en zelfs de 158 pk uitvoering zijn - als we de specificaties mogen geloven  - een stuk langzamer dan de motoren tot nu toe. Wellicht is inderdaad de CVT-automaat (i.p.v. de DCT) hier mede schuldig aan.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Wilbert op april 08, 2021, 13:57:19 pm
Begrijp sowieso niet dat die CVT weer van stal gehaald is. Voorlopig tuf ik lekker met de soepele handgeschakelde  6-bak.  Hoewel dat tuffen door corona steeds minder vaak voorkomt, zeker nu als grensbewoner en regelmatige Duitslandvaarder je die kant voorlopig niet op mag van Merkel. Iets zegt me, we worden er niet jonger op, dat de volgende een automaat wordt.  Alleen liever geen CVT vanwege de betrouwbaarheid en het geluid.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 08, 2021, 14:23:51 pm
@Wilbert : "soepele handgeschakelde  6-bak"
Dat lees ik maar al te graag !
Heb o.m. Mazda en Toyota gereden en die Manuele Transmissies vond ik persoonlijk steeds super (en nooit problemen met ervaren)
Heb gelezen dat de MT zou 'verbeterd' zijn voor de J12 !?
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: T&T op april 09, 2021, 08:56:27 am
Die Xtronic schijnt verbetert te zijn en hier een filmpje voor de beeldvorming.
Toekomst zal uitwijzen of dat ook zo is.

https://www.youtube.com/watch?v=gx3mP7gFpIc
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 09, 2021, 09:59:40 am
Detail informatie met prijslijst BE Qashqai J12 April 2021 - PDF :

https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/be/nl/brochures/tds/New%20Qashqai%20-%20TDS%20-%20April%202021%20-%20BENL.pdf

Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: T&T op april 18, 2021, 10:51:18 am
https://youtu.be/cZe-M4wCN5s

Gisteren was de presentatie van de New Qashqai 2021 bij mijn dealer waar ik heen ben geweest.
Daar er over de buitenkant genoeg beeldmateriaal is heb ik het accent op het dashboard gelegd wat te zien is in het filmpje wat ik even geschoten heb met mij telefoon.

Deze wagen is een Milt-Hybrid met een 140 PK motor.
Hoe een Hybride systeem werkt was mij wel duidelijk maar wat nu een Milt-Hybrid inhoud niet, dus heb ik even gevraagd
Ik zal het verschil zo simpel mogelijk proberen uit te leggen.

Hybride        : Hier word door een motor een dynamo aangedreven die de accu's oplaad.
                      Vanuit de accu word dan weer de elektromotor via het gaspedaal / tractiepedaal gevoed zodat de
                      wagen rijd.
                      Dus de  wagen word door een elektromotor aangedreven.

Mild-Hibride : Hier word de wagen aangedreven door de bekende 140 pk motor.
                      Op het moment dat de wagen remt genereerd de wagen stroom die opgeslagen word in een accu.
                      Als je snel weg wil rijden word de brandstofmotor ondersteund door een elektromotor zodat je
                      sneller weg kan rijden zoals ook in de F1 gedaan word.

Verder over de wagen kan ik zeggen dat het weer een mooie wagen is geworden met een plus voor de achterklep die nu elektrisch bedienbaar is en de stuurverwarming.

Door Corona beperkingen wilde mijn dealer toch iets voor thuis meegeven wat oude gediende hier op het forum wel zullen herkennen uit Tour de REO, de gebakjes.

(https://i.ibb.co/ZGXK0pt/20210417-120009-Gebak-Lamens-b.jpg)
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: manfred op april 18, 2021, 11:30:37 am
Mooi hoor Theo, Cas heeft zeker gelijk maar de duurste uitvoering neergezet?  ;) :-
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 18, 2021, 19:06:35 pm
Bedankt T&T !!!
Heel interessant filmpje mbt het digitaal dashboard en de settings !

Ik vroeg me nog wel af of het enigzins mogelijk is om de kleur(en) van het 12.3" TFT digitaal dashboard aan te passen.
Ik zie enkel -op alle videos die ik zag van de nieuwe Qashqai- zwart/wit/grijs/rood !
Zou nuttig kunnen zijn mochten we ten minste de overheersende kleur (rood) konden wijzigen naar bv blauw zoals de magnetic blue carrosseriekleur.
Hetzelfde voor het 9" infotainment display !?
Ook zie ik steeds binnen dat er een blauw tint in delen van het leer is ... steeds blijkbaar blauw !??
Bedankt \-/
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: T&T op april 19, 2021, 17:17:52 pm
@Qaifan

Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.

(https://i.ibb.co/yB1nChv/176115217-4591649474184598-1196934987465466192-n.jpg)
En zo vertrok deze demo wagen weer naar de volgende dealer.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Nissanwielmonteur op april 19, 2021, 19:11:39 pm
Ja naar Van Leijden in Alphen.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Hanno op april 22, 2021, 14:27:58 pm
De prijzen zijn bekend:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/prijzen-nieuwe-nissan-qashqai-bekend/
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 22, 2021, 16:27:33 pm
Dat zijn de prijzen voor Nederland.

Belgische prijzen en uitvoeringen zijn ook bekend :

(prijzen in PDF file zijn zonder bijtelling, in Belgie is dat 'BIV' welke apart dient betaald aan de belastingsdiensten) :

https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/be/nl/brochures/tds/New%20Qashqai%20-%20TDS%20-%20April%202021%20-%20BENL.pdf
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: tigrimang op april 22, 2021, 19:08:47 pm
België - NL verschilt niet veel....

Maar waauw.... Wat een geld.......
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Hanno op april 23, 2021, 08:08:35 am
Scheelt niet veel  ???

Een dikke 4000 euro meer in NL voor een Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T 158 pk   Xtronic-automaat Tekna Plus.
Ik vind het nogal wat.

Maar inderdaad, wat een prijzen, maar ja daar was ik al bang voor.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 23, 2021, 08:56:42 am
@hanno. Maar die 4000 euro is toch volledig die 'bijtelling' in Nederland ... of is dat nog niet in de prijs inbegrepen ???
Indien de die 'bijtelling' wel in prijs inbegrepen is (?) dan is de Qashqai J12 in feite heel wat goedkoper in Nederland ! 
Ook in Belgie kennen wij de geliefde 'inschrijvingstaks' die soms ook nogal substantieel is (maar denk minder dan die bijtelling voor niet-EVs ?).
Ander voorbeeld ... in Luxemburg en Italie is de nieuwe Qashqai nog heel wat goedkoper.
Qashqai Tekna+ 156 HP 6MT Belgie : 41.900 euro, maar dezelfde Tekna+ in Italie : 38.500 euro.
Indien de geliefde bijtelling in jullie prijzen zit ... is de Qashqai daar zelfs nog "goedkoper" !? ???
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Hanno op april 23, 2021, 09:21:35 am
Ja die is in de prijs inbegrepen.

Voorbeeld (prijzen van 2020):
QQ 158 Xtronic Premiere Netto prijs 29686, BPM 7370, BTW 6234.
Totaal Euro 43290. Inclusief rijklaarmaakkosten Euro 44090

Verder betalen wij ieder jaar ook nog wegenbelasting. Voor de QQ die ik had was dat Euro 720 per jaar.

Maar hoe hoog is die inschrijvingstaks in Belgie voor een dergelijke uitvoering dan?
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 23, 2021, 10:13:52 am
De BIV op een Qashqai is ongeveer 500 euro ... wordt dus ongeveer 42400 euro in Belgie voor de Tekna+.
Dus als ik het goed begrijp is dus de Tekna+ in Nederland 1000-euro GOEDKOPER ... je mag toch die taksen niet als waarde van het voertuig beschouwen !
Netto prijzen ... zonder welke taksen dan ook blijven dus in Nederland goedkoper.

"‘Belasting van personenauto’s en motorrijtuigen’ BPM
Mede door de ‘geweldige’ BPM kunnen luxeauto’s in Nederland wel een ton meer kosten dan bij onze buren in Duitsland. Een belasting die wij in Nederland, als enige in Europa, mogen betalen over auto’s en motorrijtuigen. BPM wordt berekend over de cataloguswaarde en co2-uitstoot van de auto. Hoe hoger de uitstoot en cataloguswaarde, des te meer BPM jij betaalt. "
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: laredo op april 23, 2021, 10:39:43 am
Weet iemand vanaf welke uitvoering dakrails standaard zijn? Meestal was dat vanaf de N-connecta en op de Acenta als meerprijs leverbaar. Ik ben benieuwd hoe dat bij de J12 zal zijn. Ik vind de Acenta interessant geprijsd in NL.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Hanno op april 23, 2021, 11:22:21 am
@ QaiFan,

Ik als particulier moet het volle bedrag (incl. btw en bpm) gewoon aan de dealer betalen,
dus dat is voor mij de prijs die ik voor de auto betaal.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 23, 2021, 13:32:43 pm
@Hanno. Akkoord.
Maar mij is het dan duidelijk dat Nissan e.a. dan in Nederland minder winst kunnen maken als ze auto's tegen aanvaardbare prijzen willen verkopen.
In de Noorse landen is het waarschijnlijk nog erger.
De enige die hierbij wint is natuurlijk de ... 'staatskas'.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: vand.m op april 28, 2021, 10:32:06 am
Dank voor de interessante verhalen.
Valt mij tegen dat de acceleraties stukken slechter zijn als wat ik nu heb.
En ook het verbruik is hoger als wat ik tot nu toe ervaar.
Wellicht wijzen testen anders uit.
Toch blijft mijn voorkeur uitgaan naar de
Mild-Hybrid 158 1.3 DIG-T   158 pk Xtronic-automaat Tekna Plus   
Maar als er van de prijs van € 47.840 niet veel afgaat dan denk ik niet dat dit voor mij haalbaar is.
Maar ik volg de ontwikkelingen.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: emiel10 op april 28, 2021, 10:48:49 am
Gaat hem niet meer worden, ben tevreden over mijn huidige QQ maar met deze prijzen ga ik toch voor een leukere auto, maar goed, dat zijn zorgen voor over een jaar. Wil hem met 3,5 jaar eruit doen, dan zit er nog 6 maanden garantie op, altijd fijn voor de volgende berijder.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Hanno op april 28, 2021, 11:22:57 am
De acceleraties die vermeld worden in de Belgische documentatie (zie pagina 3 van dit topic) zijn een stuk beter.

Blijft de vraag natuurlijk wel: wat is de waarheid  ???
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 28, 2021, 15:00:29 pm
Wat de prijzen betreft ... zelf zal ik bijlange zoveel niet betalen.
Die hogere prijzen zijn uiteraard de officiele prijzen (die weinige kopers echt gaan betalen).
Heb andere SUVs proberen te configureren met alle opties die de nieuwe QQ biedt en ik kom steeds
 minstens even hoog uit.
De VW Tiguan, de Hyundai Tucson zijn sterke concurrenten, maar als je die SUVs ook gaat maximaal
 uitrusten kom je heel snel aan de prijzen van de nieuwe QQ.

Hopelijk is de nieuwe Belgische documentatie qua acceleratietijden inderdaad accuraat (beneden de 10 seconden), want die 12,2 seconden naar 100 per uur lijkt op de ... schoolbus !
Wat verbruik en ook acceleratie betreft is het zowiezo niet verstandig dit soort auto (zwaardere/vorm) te kopen denk ik.
Als ik alleen al naar die nieuwe Opel Mokka 2021 (kleinere SUV) bekijk dan verbruikt die, zelfs niet mild-hybride (!), heel wat minder en gaat sneller naar 100/uur ... en dat met een 130 PK 3-cylinder motor-tje.
Maar daarvoor kocht ik, persoonlijk, de nieuwe QQ model 3 niet ... wel voor de Tekna-Plus versie/uitrusting en de scherpe 'looks'.
Het verbaast me toch nog steeds dat, ondanks het QQ Alis 12V batterij-systeem, de nieuwe QQ zo sloom en gulzig uit de hoek blijkt te komen ... minder goed dan de vorige QQ J11b.
Natuurlijk een goed argument om de nieuwe 2022 QQ "E-Power" versie te verkiezen die heel wat sneller zou zijn en tegelijk heel weinig zou gaan verbruiken.
Je zou zelfs kunnen besluiten dat die Alis 12V mild-hybrid batterij niets bijbrengt behalve misschien vlotter vertrekken uit stilstand (???).
Hopelijk zullen de eerste echte nieuwe QQ rijtesten meer duidelijkheid scheppen.
 ???
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op april 28, 2021, 19:37:04 pm
Nissan gaat er dit keer echt voor  ;D

Meer van dit en de de Volvo XC40 mag oppassen  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=oEgP5nRSLPY&ab_channel=LenziAutomobili

https://www.youtube.com/watch?v=PyJbTPCdS2g

Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: Hanno op april 28, 2021, 20:16:35 pm
Kijk dat is mis ik nou bij ons in de showroom  8)

Ik heb geen auto gezien trouwens  ::)
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: vand.m op mei 02, 2021, 14:29:31 pm
Dat de QQ e-Power volgend jaar leverbaar is heb ik wel ergens gelezen.
Nog niet wanneer precies die leverbaar is.
Maar ook nog niet wat de prijs gaat worden, of er subsidie en hoeveel subsidie gegeven gaat worden.
Zal allemaal nog wel even op zich laten wachten.
Het gaat erom of het verstandig is te wachten tot die er volgend jaar is en wanneer, of dat het beter is begin volgend jaar de mild Hybrid aan te schaffen.
Kan het nu nog niet overzien wat financieel het beste is.
Eind dit jaar mijn huidige QQ 1.3 DCT tekna+ 2019 inruilen en de QQ Mild-Hybrid Tekna plus in 2022 laten afleveren.
Of wachten tot de e-Power er volgend jaar is.
Titel: Re: Qashqai J12
Bericht door: QaiFan op mei 02, 2021, 15:02:08 pm
@vand.m.
Inderdaad, als je in NL woont maakt taxatie blijkbaar extra veel uit !
Maar ook in BE kan dit een auto maken of breken.
De reden dat bv de Volvo XC40 zo een 'succes' blijkt is niet ver te zoeken.
(als bedrijfswagen en in BE ... zowat gratis en extra voordelig voor bedrijf)
Deze 'E-Power' zal hetzelfde lot geschoren zijn.
Als deze auto in BE als een 1.5 belast wordt ... OK.
Maar gaat men de PKs niet optellen en dan wordt het bv een 250 PK wagen waar de schatkist ons voor bedankt ???
Als dan ook de prijs met 5 to 10k euro toeneemt (en voor particulier gebruik) en die batterijen moeten ook later nog eens vervangen worden dan ... zie ik niet in waarom we logischerwijze zo een wagen (persoonlijk) zouden aanschaffen om 1.5 l op 100 km benzine uit te sparen !?
 ???
Ten andere, dat Alis 12 V assistent batterij systeem daar zag ik ook het nut niet van in, behalve dat je mogelijk minder taksen betaalt.
Het is duurder, maakt de auto nodeloos complex voor maximum een halve liter per 100 km benzine dat mogelijk wordt uitgespaard.
Natuurlijk moet elke constructeur wel meedoen aan die nieuwe verplichtingen van boven af ... dat is wel de reden dat Nissan dit deed !?
Volgens mij hetzelfde verhaal met die E-Power.
Titel: Re: Qashqai J12 ... prijzen in Duitsland verhoogd vanaf 21 april !
Bericht door: QaiFan op mei 07, 2021, 14:26:30 pm
De prijzen van de J12 QQ zijn in Duitsland recentelijk verhoogd voor opties (kleuren en zo) op de nieuwe QQ en die kosten er nu een pak meer.
Dus misschien interessant om weten dat wie twijfelt en de prijzen zijn in BE en NL nog niet verhoogd ... nu misschien beslissen en naar de dealer hollen !  ;)