Vandaag kwam ik in de nieuwste Auto Motor Sport het volgende tegen. Eind 2019 wordt volgens het artikel de derde generatie QQ verwacht. Aandrijving door conventionele maar nieuwe benzinemotoren met een inhoud van 1300 cc en een vermogen van 115, 140 of 160 pk. Lijkt erop dat we het allemaal met Renault benzinemotoren mogen gaan doen.
Hè 'jammer' ;)
Ik had gehoopt dat de QQ dan hybride of full-electric zou worden. Toch nog maar 'even' doorrijden met mijn huidige QQ....
Hier nog een want daar zit ik ook op te wachten.
Er is wel een concept Hybride, de Nissan Resonance (https://www.nissanusa.com/future-and-concept-vehicles/resonance) die in 2013 werd gepresenteerd in Detriot.
https://www.youtube.com/watch?v=TZpCzf_R9uU
Tja dat van die renault motoren had ik al verwacht :yep:
Deze maand nog met mijn dealer over gehad ;D
Ziet er leuk uit die Resonance, maar die achterkant vind ik 10x niks.
Zelfde hier. HAd ook gehoopt dat J12 in elk geval "Mild Hybrid" gaat worden.
Maar het is nog geen 2019!
Deze Resonance zou ook als nieuwe juke door het leven kunnen gaan.
Citaat van: T&T op januari 21, 2018, 15:21:56 PM
Hier nog een want daar zit ik ook op te wachten.
Er is wel een concept Hybride, de Nissan Resonance (https://www.nissanusa.com/future-and-concept-vehicles/resonance) die in 2013 werd gepresenteerd in Detriot.
https://www.youtube.com/watch?v=TZpCzf_R9uU
Ik vind het wel een mooie auto \-/.
Maar helaas voor de Amerikaanse mark en voor wat ik kon na gaan is het een Hybride met een 2,5 liter motor.
Die 2,5 liter motor vind ik nogal grof.
Die 'oude' conceptcar is wel heel gaaf vind ik. Is die al op de Amerikaanse markt dan? In dat geval wordt het een leuke importmogelijkheid.
Is volgens mij de concept geweest van de Amerikaanse Nissan Murano
https://www.nissanusa.com/crossovers/murano/colors-photos
En van mij mag hij liefst aan die kant van de oceaan blijven maar dat is ieders smaak natuurlijk.
Zou een Qashqai Nismo RS of iets in deze richting ooit het levenslicht gaan zien?
(https://thumb.ibb.co/ee8iYH/Nissan_Qashqai_Nismo_RS_1024x683.jpg) (https://ibb.co/ee8iYH)
Zou een leuke topper uit de reeks zijn wat mij betreft, maar je zou denken dat wanneer Nissan dit beoogde, zo'n racy en vlot model allang op de markt gezet zou zijn.
Vergeet het maar.
Modellen als de Juke met 1.6 en Pulsar 1.6GT gaan allemaal verdwijnen van de modellijsten.
Als ze maar wel een nieuwe Juke op de markt brengen. Hybride?
Citaat van: Rob2u op januari 21, 2018, 13:19:01 PM
Hè 'jammer' ;)
Ik had gehoopt dat de QQ dan hybride of full-electric zou worden. Toch nog maar 'even' doorrijden met mijn huidige QQ....
Ssst, full electric voor 2022
Ik mag hopen dat er ook gewoon een hybride komt en/of benzine uitvoering blijft.
Anders slaat Nissan voor de zoveelste keer de plank mis en kunnen de caravaners op zoek naar wat anders.
We missen al een flink stug segment in de vorm van een stationcar en de Pulsar verdwijnt ook van het toneel. Om over het verdwijnen van de Note nog maar te zwijgen. De Micra is nou ook niet echt een verkoop wonder en neemt voor mij de plaats van de Note niet in.
Citaat van: Wilbert op januari 20, 2018, 18:06:57 PM
Aandrijving door conventionele maar nieuwe benzinemotoren met een inhoud van 1300 cc en een vermogen van 115, 140 of 160 pk. Lijkt erop dat we het allemaal met Renault benzinemotoren mogen gaan doen.
Deze motoren zitten nu ook in de nieuwe Mercedes A-lasse dewelke ontwikkeld zijn door Renault-Nissan. Mercedes spreekt hier over een 1.4 ipv een 1.3 om dit waarschijnlijk te verdoezelen. Gelukkig is het een 4-cylinder \-/ en er wordt hier ook gesproken over cylinder-uitschakeling. Benieuwd of dit ook het geval gaat zijn bij de volgende generatie Qashqai. Persoonlijk vrees ik dat de nieuwe Juke, en zou ik spijtig vinden, een 3-pitter zal meekrijgen.
Als ik het bericht van NWM hier lees en lees dat de Pulsar gaat verdwijnen vind ik een raar besluit van Nissan, in België zie ik hem vrij regelmatig rijden en zoals gezegd als deze verdwijnt is dat wel een compleet segment dat verdwijnt uit de catalogus bij Nissan. Ze mogen zeker niet blijven verder teren op het Cross-over succes, er is momenteel een enorme keuze bij de concurrenten te vinden. Of ze moeten weer met iets succesvols nieuw segment uitkomen zoals met de QQ in 2007.
Micra is te groot en te duur om een succesvol stadswagentje te zijn, ook de oudere generatie van Nissan-rijders die het vorig model kochten gaan niet overschakelen naar de nieuwe Micra. Daar denk ik dat KIA, Hyundai en andere met deze klanten gaat lopen.
Denk dat er nog veel gaat gebeuren in autoland, ik hoorde via welingelichte bron en ook gelezen afgelopen weekend dat tegen 2020 alle Opel-dealers gaan verdwijnen :-! :-!
Nissan verkoopt vanaf nu alleen nog modellen die op voorraad staan bij dealers en in Amsterdam vanaf de fabriek worden geen nieuwe orders meer aangenomen dit i.v.m de levering van de Qashqai's met de nieuwe motoren.(1.2 is dan uit het leveringsprogamma)
De 1.3 DIG-T 140pk te bestellen vanaf 9/2018
1.3 DIG-T 160pk te bestellen vanaf 10/2018
1.5 Diesel 115pk te bestellen vanaf 6/2018
1.7 Diesel 150pk te bestellen vanaf 12/2018
Derde generatie Qashqai niet eerder als 2020/21
Nissan stopt ook al met dieselmotoren en zoals NWM al zei verdwijnt de Pulsar ook uit het gamma.
https://www.autoweek.nl/nieuws/nissan-stopt-met-dieselmotoren-in-europa/
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/test-nissan-qashqai/