motor houd in accelereren

Gestart door DennisAngela, juli 01, 2024, 12:14:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

DennisAngela

Hallo Luitjes

Hier de update hoe staat het ervoor.

Op 14 juli heb ik de auto laten staan ivm een rateltje.
Op 17 juli is de auto naar de garage gebracht op de oplegger.
Hierna zijn ze/we de motor gaan bekijken dus eerst de alles demonteren om bij de kop te kunnen komen.
toen we eenmaal aan de kop konden werken hebben we eerst even in de cilinders gekeken en daar kwamen we een hoop schade tegen van een mega klein stukje metaal dat tijdens een bougie wissel per ongelijk ongemerkt erin gevallen was de zuiger zaten mega veel kleine tot redelijk grote putten in en een klein gaatje. De kop had diepe putten.

Aangezien nu toch duidelijk was dat er erge schade was hebben we besloten de gehele motor te vervangen voor een gloednieuwe motor. ook dit is een 1.6 motor maar dan met 190 pk ook de kabelboom, de turbo, inlaat spruitstuk, kanalisator en alle sensoren gelijk vervangen.

Al met al zullen nu alle problemen verholpen zijn ga ik vanuit.

Aanstaande donderdag of vrijdag hopen we alles weer in orde te hebben voor de eerste start met de gloednieuwe motor.

voorlopig dus geen omkijken meet aan dan het reguliere onderhoud.

mocht er toch nog wat zijn horen jullie me vanzelf weer maar we gaan ervanuit dat ik weer kan gaan genieten van onze Qashqai. 

foto's volgen later.

Qashqai J10 1.6 2009
Qashqai J11 1.6 dig-t 190pk Business Editie

Nissanwielmonteur

Ik vraag me 2 dingen af.

Hoe kan men in vredesnaam metaaldeeltjes in de cilinder laten vallen bij een 1.6 tijdens het vervangen van de bougies's.

En de motor maakt hem geen 190PK. Dat dat doet de computer. 190PK zit alleen in de Juke en Pulsar.
Die hebben dus een andere regeleenheid.

Dus misschien gaat de motor nooit goed lopen op de regeleenheid van de QQ1.6

Regeleenheid van de donormotor plaatsen gaat ook niet, want eenmaal geprogrammeerd hoort deze bij de auto.

Dus ik hou me hard vast en hoop het beste voor je.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

DennisAngela

Citaat van: Nissanwielmonteur op september 02, 2024, 17:40:04 PMIk vraag me 2 dingen af.

Hoe kan men in vredesnaam metaaldeeltjes in de cilinder laten vallen bij een 1.6 tijdens het vervangen van de bougies's.

En de motor maakt hem geen 190PK. Dat dat doet de computer. 190PK zit alleen in de Juke en Pulsar.
Die hebben dus een andere regeleenheid.

Dus misschien gaat de motor nooit goed lopen op de regeleenheid van de QQ1.6

Regeleenheid van de donormotor plaatsen gaat ook niet, want eenmaal geprogrammeerd hoort deze bij de auto.

Dus ik hou me hard vast en hoop het beste voor je.

Die metaaldeeltjes of een stukje metaal heb ik je al verteld tijdens een prive chat.
wat betreft de 190 pk dit is door de garage geregeld dus daar moet ik je voor nu het antwoord verschuldigd voor blijven.

over 2 weken ga ik ermee naar de testbank om het allemaal te laten controleren.
zodra ik dit weet van de garage zal ik je dit vertellen.

Ik mag hopen dat de garage weet waar hij mee bezig is.

keep you posted.
Qashqai J10 1.6 2009
Qashqai J11 1.6 dig-t 190pk Business Editie