Qashqai-Passion.nl » Forum » General Passion Category » Links ,plaatjes en filmpjes » 
Topic:
 Nieuwe QashQai 2014

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Nieuwe QashQai 2014  (gelezen 54557 keer)

Offline T&T

• Global Moderator
  • Crossover Driver
  • Geslacht: Man
  • Wat een QashQai al niet met je doet.
    • Cas Lamens
Re: Nieuwe QashQai 2014
« Reactie #375 Gepost op: november 13, 2013, 10:36:58 am »
Prijzen beginnen bij 23.150 euro – ook met 20% leverbaar

Nieuwe Nissan QASHQAI per direct te bestellen

Amsterdam, 13 november 2013
De volledig nieuwe Nissan QASHQAI heeft alle troeven in handen om het succes van zijn voorganger voort te zetten. De tweede generatie van ’s werelds populairste Crossover is voorzien van baanbrekende techniek, een kwalitatief hoogwaardig interieur en nóg efficiëntere motoren. Met prijzen vanaf 23.150 euro is de nieuwe QASHQAI bovendien lager geprijsd dan voorheen. Hierin is de BPM voor 2014 al meegenomen. De nieuwe Qashqai is per direct te bestellen. De levering start in februari 2014.
Bij de ontwikkeling van de Nissan QASHQAI vormt hoogwaardige technologie een belangrijk uitgangspunt. De volledig nieuwe Crossover is de eerste auto van de Alliantie Renault-Nissan die gebruikmaakt van het nieuw ontwikkelde CMF-platform (Common Module Family). Ondanks de uitgebreidere uitrusting is het model tot wel veertig kilogram lichter dan zijn voorganger. De nieuw ontwikkelde motoren met turbotechniek zijn bovendien nog efficiënter dan voorheen.

Nieuw in het gamma van de Nissan QASHQAI is de 1.2 DIG-T met handgeschakelde zesversnellingsbak. De compacte benzinemotor in deze versie levert een vermogen van 85 kW en een riant koppel van 190 Nm. Naast de aansprekende prestaties is het verbruik vastgesteld op slechts 5,8 l/100 km. De bijbehorende CO2-emissie bedraagt 129 g/km.

Ook de 1.5 dCi-dieselmotor laat indrukwekkend lage verbruikscijfers noteren. Deze uiterst efficiënte viercilindermotor met 81 kW vermogen en 260 Nm trekkracht – die ook is gekoppeld aan een handmatig te bedienen zesversnellingsbak – neemt genoegen met een verbruik van 3,8 l/100 km. Dat komt overeen met een CO2-uitstoot van slechts 99 g/km. De QASHQAI 1.5 dCi valt daarmee in de categorie van 20 procent bijtelling bij zakelijk gebruik.

De krachtigste motorvariant is de 1.6 dCi met 96 kW vermogen en 320 Nm koppel. Hij verbruikt 4,4 liter diesel per 100 kilometer en produceert daarbij 115 gram CO2/km. De 1.6 dCi is ook leverbaar in combinatie met de automatische XTRONIC CVT-transmissie en ALLMODE 4x4-i vierwielaandrijving.

De prijslijst vermeldt vier uitrustingsniveaus. De prijzen beginnen bij 23.150 euro voor de QASHQAI 1.2 DIG-T in Visia-uitvoering. De standaarduitrusting omvat onder meer ESP, zes airbags, airconditioning, cruisecontrol en een audiosysteem met cd-speler, aux- en USB-aansluiting en Bluetooth-connectiviteit. Led-dagrijverlichting, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels en Hill Start Assist behoren ook tot de standaarduitrusting.

Het tweede uitrustingsniveau, de Acenta, heeft een meerprijs van 900 euro en is naast de standaarduitrusting van de Visia voorzien van onder meer mistlampen met verchroomde omlijsting, een regen- en lichtsensor, automatische airconditioning met twee klimaatzones, parkeersensoren aan de voor- en achterzijde, ambianceverlichting in het interieur, een met leder bekleed stuurwiel en dito pookknop, en lichtmetalen 17-inchwielen.

De Connect Edition is standaard uitgerust met het Nissan Safety Shield. Dit pakket omvat grootlichtassistent, een noodstopfunctie, verkeersbordenherkenning en Lane Departure Warning. De Connect Edition is verder voorzien van Intelligent Key met start-stopknop, een glazen panoramadak en het Nissan Connect-multimediasysteem met 7-inchscherm. De meerprijs van de Connect Edition bedraagt 1.800 euro ten opzichte van de Acenta.

De Tekna is de omvangrijkste uitvoering van de nieuwe Nissan QASHQAI. Hier is het Nissan Safety Shield uitgebreid met Blind Spot Warning, Moving Object Detection en Driver Attention Support. Kopers kunnen ook rekenen op led-koplampen, lederen bekleding, verwarmbare voorstoelen en lichtmetalen 19-inchwielen. Het Nissan Connect-systeem is bovendien voorzien van de Around View Monitor voor optimaal zicht rond de auto tijdens parkeren. De Tekna heeft een meerprijs van 2.250 euro ten opzichte van de Connect Edition.

De prijzen van de nieuwe Nissan QASHQAI beginnen bij 23.150 euro voor de 1.2 DIG-T in Visia-uitvoering. De 1.5 dCi is er voor prijzen vanaf 26.150 euro. De QASHQAI 1.6 dCi is leverbaar voor prijzen vanaf 30.450 euro voor de Acenta-uitvoering.
De optionele CVT-automaat kost 1.500 euro. De versie met vierwielaandrijving heeft een meerprijs van 3.000 euro. Het omvangrijke Nissan Safety Pack is optioneel ook voor de Visia- en Acenta-uitvoeringen leverbaar en kost 600 euro.

Nissan produceerde sinds 2007 al meer dan twee miljoen exemplaren van de QASHQAI. Daarmee is deze Nissan ’s werelds populairste Crossover

Bron : Nissan Nederland

« Laatst bewerkt op: november 13, 2013, 11:25:08 am by T&T »
1.2 Dig-T Connect Start-Stop Ink Blue  l  Zw.bekleding,  l  Veloerse matten  l  Chr.mistlampringen  l  Chr.Portierlijsten  l  RVS instaplijsten met

Offline Silver

• Crossover Driver
  • Juke D-H
Re: Nieuwe QashQai 2014 Prijs schatting
« Reactie #376 Gepost op: november 13, 2013, 11:31:48 am »
De prijs zal met het kleinste [turbo] motor en de middelste uitvoering [Acenta], toch wel € 25.850,-
zijn....schat ik in  :- Maar hij is mooi... \-/

Groet
Red,   Juke Forever

De prijzen van de nieuwe Nissan QASHQAI beginnen bij 23.150 euro voor de 1.2 DIG-T in Visia-uitvoering

Duzzzzzzzzzzzz de prijs voor de Acenta is heel goed geschat van mij..€ 25.850,-!!!!!!! :yep: :yep:

.2 petrol ACENTA 129 - B € 25,050

Groet,
Red

« Laatst bewerkt op: november 15, 2013, 08:39:55 am by Red »
Ex QQ Rijder, daarna Juke 1.6 Force Red, nu Juke 1.2 Dig-it Acenta  Silver Grey : Midden armsteun - Afn.bare trekhaak - Winterbanden set Michelin Alpine A4 - Fiamm Claxon [Horn's] - Spatlappen vóór [kunststof], Racegaas.

Offline Phoenix

• Global Moderator
  • Crossover Driver
  • Gebruik je paarden, maar wees geen ezel!
« Reactie #377 Gepost op: november 13, 2013, 11:51:30 am »
En bij Nissan Belgie schrijven ze nog steeds:

Citaat
Wanneer de verkoop van de nieuwe Qashqai in januari 2014 van start gaat, zullen precieze specificaties en afwerkingsniveaus worden gepubliceerd.

Offline LdN

• Crossover Driver
    • AEG Power Solutions
Re: Nieuwe QashQai 2014 Prijs schatting
« Reactie #378 Gepost op: november 13, 2013, 13:00:52 pm »
De prijs zal met het kleinste [turbo] motor en de middelste uitvoering [Acenta], toch wel € 25.850,-
zijn....schat ik in  :- Maar hij is mooi... \-/

Groet
Red,   Juke Forever

De prijzen van de nieuwe Nissan QASHQAI beginnen bij 23.150 euro voor de 1.2 DIG-T in Visia-uitvoering

Duzzzzzzzzzzzz de prijs voor de Acenta is heel goed geschat van mij..€ 25.850,-!!!!!!! :yep: :yep:

Groet,
Red

Hier de link: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/nissan/22053183/__Nieuwe_Nissan_Qashqai_goedkoper_dan_voorganger__.html
Reed een QQ 2.0 2009 Acenta met als extra's de Cobra grille en chromen mistlampringen van TinuZZ.
Nu een Skoda Octavia Hatchback 1.4TSI Elegance Businessline.

Offline Phoenix

• Global Moderator
  • Crossover Driver
« Reactie #379 Gepost op: november 13, 2013, 14:09:07 pm »
Vreemd, in de UK kan mijn twee verschillende kleuren "rood" bestellen, hier in de Benelux maar 1 soort. Overigens hebben wij wel een kleurtje wit/zilver achtig meer dan hen. Het aantal kleuren blijft dus gelijk.

vergelijking: http://media.nissan.eu/content/dam/pes/default/new-qashqai/brochures/Nissan_Qashqai_prelaunch_UK.pdf

http://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=6279.msg124491;topicseen#new

Offline T&T

• Global Moderator
  • Crossover Driver
    • Cas Lamens
« Reactie #380 Gepost op: november 13, 2013, 14:50:13 pm »
Deze plaatjes zijn de links naar de PDF

« Laatst bewerkt op: november 13, 2013, 15:58:50 pm by T&T »
1.2 Dig-T Connect Start-Stop Ink Blue  l  Zw.bekleding,  l  Veloerse matten  l  Chr.mistlampringen  l  Chr.Portierlijsten  l  RVS instaplijsten met

Offline Phoenix

• Global Moderator
  • Crossover Driver
« Reactie #381 Gepost op: november 13, 2013, 15:03:44 pm »
Bedankt T&T voor de informatie  ;)  \-/

Persoonlijk:
pluspunt Connect 2: "Digital Audio Broadcasting (DAB) en Internet Radio"   I like It  \-/ :yep:
weg met de storingen op zenders  :-

minpunt: geen BOSE Sound System ???

Offline Phoenix

• Global Moderator
  • Crossover Driver
« Reactie #382 Gepost op: november 13, 2013, 15:07:31 pm »
Wel vreemd dat enkel de 4x4 versie een onafhankelijke Multi-link ophanging meekrijgt, al de rest moet het doen met een torsie starre as... lijkt me geen verbetering, maar ik kan mis wezen  :-!

Offline T&T

• Global Moderator
  • Crossover Driver
    • Cas Lamens
« Reactie #383 Gepost op: november 13, 2013, 15:13:52 pm »
Let er wel op dat dit Nederlandse info is.

Of het in België het zelfde is weet ik niet.

Mijn aanvraag bij Nissan België voor info levert in ieder geval niet veel op helaas.
Misschien morgen.

Offline Fouke

• Crossover Driver
  • SUBARU XV 2.0 LUXURY PLUS MET LINEARTRONIC CVT
« Reactie #384 Gepost op: november 13, 2013, 15:14:34 pm »
O, o wat mis ik de 1.6 DIG-T in het gamma! Als deze er wel zou zijn dan stond ik vanmiddag al bij de dealer! Hoe kom ik er nu achter of de 1.6 DIG-T straks met CVT geleverd kan worden of niet. Als ik alleen dat maar wist zou ik wachten...
SUBARU XV 2.0 Luxury Plus lineartronic CVT. Kleur: Satin White metallic.

Offline Phoenix

• Global Moderator
  • Crossover Driver
« Reactie #385 Gepost op: november 13, 2013, 15:16:22 pm »
Let er wel op dat dit Nederlandse info is.

Of het in België het zelfde is weet ik niet.

Mijn aanvraag bij Nissan.be voor info levert in ieder geval niet veel op helaas.

Inderdaad  :yep: maar ik vermoed dat het 99% dezelfde uitrusting zal wezen. Alleen zijn de prijzen van auto's in Belgenland altijd iets goedkoper, ( maar wij betalen dan nog andere zaken en jullie ook wat eigenlijk de auto's vermoedelijk even duur zal maken  :yep:  )

De specs zullen waarschijnlijk identiek wezen.

Offline HenkZ32

• Crossover Driver
  • Nissan Verkoper
    • Nissan-dealer Van de Bunte B.V.
« Reactie #386 Gepost op: november 13, 2013, 15:56:31 pm »
Prijzen zijn binnen idd!
Net als de introductie actie... als Nissan rijder krijg je gratis een service contract (3 jaar/90.000km)
Verkoper @ Nissan Van de Bunte B.V.

Offline Fouke

• Crossover Driver
« Reactie #387 Gepost op: november 13, 2013, 17:18:56 pm »
Mijn dealer vertelde dat in september de 1.2 DIG-T met CVT uitkomt. En dat door steeds aangescherpte CO2 regels de 1.6 DIG-T waarschijnlijk duizenden euro's duurder wordt dat de 1.2
Wachten op de 1.2 DIG-T CVT?  ???

Offline HenkZ32

• Crossover Driver
  • Nissan Verkoper
    • Nissan-dealer Van de Bunte B.V.
« Reactie #388 Gepost op: november 13, 2013, 17:31:40 pm »
Hij zal zowiezo duizenden euro`s duurder worden dan de 1.2 CVT.
Dit heeft idd te maken met het BPM verhaal, dat nu gekoppeld is aan het CO2 uitstoot.

Ligt er helemaal aan in hoeverre ze de 1.6 DIG-T kunnen aanpassen om zo laag mogelijk uit te stoten en hoe ze de CVT gaan aanpassen om hiermee om te gaan.
Om voorbeeld te geven.. prijsverschil op dit moment tussen een 1.6 CVT 360 en een 2.0 CVT 360 is € 4.650,-
Verkoper @ Nissan Van de Bunte B.V.

Offline Fouke

• Crossover Driver
« Reactie #389 Gepost op: november 13, 2013, 17:41:24 pm »
Henk, heb jij ook de info dat er inderdaad een 1,2 DIG-T CVT komt? Deze zal dan op 30600 euro komen (in de Tekna uitvoering).

SMF 2.0.7 | SMF © 2013, Simple Machines
Simple Audio Video Embedder
TinyPortal © 2005-2012
Qashqai-Passion.nl by Spekkie Productions