Nieuwe QashQai 2014

Gestart door nobodie, mei 17, 2012, 17:16:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QQ-JPR

Hallo,

Zie dat de nieuwe Qashqai uitgerust kan worden met 4x4i in tegenstelling tot de versie die er nu nog is. Zit er verschil in? En zo ja, wat is dan het verschil?

Phoenix

Citaat van: QQ-JPR op november 14, 2013, 16:46:01 PM
Hallo,

Zie dat de nieuwe Qashqai uitgerust kan worden met 4x4i in tegenstelling tot de versie die er nu nog is. Zit er verschil in? En zo ja, wat is dan het verschil?

Beste QQ-JPR, uw vraag is mij niet geheel duidelijk, kunt u even wat meer toelichten?

Het verschil tussen een 2WD en een 4WD?
QQP Member 05/2007 - QQP Moderator 09/2013 - 05/2016
QashQai - J11 | 1.6dCi 4WD M/T | Tekna | Bronze

nederbelg

Citaat van: QQ-JPR op november 14, 2013, 16:46:01 PM
Hallo,

Zie dat de nieuwe Qashqai uitgerust kan worden met 4x4i
@Phoenix,
Ik denk dat je het in de i moet zoeken. ;)

De nieuwe QQ heeft een intelligente 4x4 die afhankelijk van het rijgedrag automatisch kan inschakelen vóór dat er sprake is van tractieverlies, in tegenstelling tot het huidige systeem dat alleen wielslip meet en hier op reageert. Ook kan de nieuwe dit tot 80km/u ipv 40km/u. Dit inteligent 4x4 systeem kijkt naar de snelheid, de gaspedaalstand, de snelheid en mate van insturen etc en berekend dan of en waar meer aandrijfkrachten nodig zijn. Er kunnen dan één of meer wielen afgeremd worden en/of de 4wd bijgeschakeld worden. Dit is ongeveer vergelijkbaar met ESP, alleen kan ESP pas ingrijpen wanneer sprake is van een slip.
Bij andere merken wordt iets dergelijks vaak een "aktief sperdifferentieel" genoemd.

Gr Nederbelg


QQ-JPR

Hoi,

Bedankt voor je reactie is mij duidelijk.

Nog een andere vraag, heeft de nieuwe QQ ook ledverlichting achter en op andere plaatsen. Of alleen bij de Tekna uitvoering in de koplampen?

harrio

ik vindt hat een hele mooie auto , en ik zit te twijfelen over de connect en de tekna.
maar wat ik jammer vindt van Nissan dat je niet zelf je auto kunt samenstellen , zoals bv Mercedes.
zo vind ik de connect prima , maar dan met de extra's van de tekna , behalve de 19 inch velgen , want ik ben niet zo weg van die platte bandjes , want dan heb je minder comfort op slechte wegen , plus de kans dat je velgen beschadigen tegen de stoepranden.
en leren bekleding , liever niet , zomers plakken en in de winter koud.
en die led verlichting , ik weet het niet. hoe betrouwbaar is dat , dat moeten we maar afwachten , want als er een lamp stuk gaat , wat zal dat gaan kosten.
en wat ik ook jammer vind , is dat er geen reserve wiel meer is , want zo'n reparatiekit , wat doet dat met je band , kan je die na een lekke band nog gebruiken of moet je aan een nieuwe band , ik weet het niet.
dus nogmaals , jammer dat je niet je eigen auto kunt samen stellen , want dan nam ik de tekna , maar dan met 18 inch velgen , met stoffen bekleding en gewone koplampen of Xenon lampen.

Mecraw

#365
9 december is hij te bezichtigen bij van Boven in Emmen.
10 december  de graaff waalwijk
12 december  bij Van de Bunte  in Nunspeet
19 december bij Manenschijn in Daarle
22/23 december Alphen aan den Rijn

Misschien is het handig om een complete lijst aan te leggen zodat iedereen kan zien wanneer de nieuwe QQ bij hem/haar in de buurt te bezichtigen is.
Mensen die kontakt hebben met Nissan Nederland kunnen vast wel aan een lijst komen.

Phoenix

Citaat van: QQ-JPR op november 15, 2013, 08:26:25 AM
Hoi,

Bedankt voor je reactie is mij duidelijk.

Nog een andere vraag, heeft de nieuwe QQ ook ledverlichting achter en op andere plaatsen. Of alleen bij de Tekna uitvoering in de koplampen?

LED is standaard vanaf de VISIA zowel voor als achter  ;)
QQP Member 05/2007 - QQP Moderator 09/2013 - 05/2016
QashQai - J11 | 1.6dCi 4WD M/T | Tekna | Bronze

harrio

LED koplampen allen op de TEKNA volgens mij

Phoenix

Citaat van: harrio op november 15, 2013, 17:42:27 PM
LED koplampen allen op de TEKNA volgens mij

Ja, maar we zullen even duidelijk wezen.

LED dagrijlichten STANDAARD
LED koplampen TEKNA

;)
QQP Member 05/2007 - QQP Moderator 09/2013 - 05/2016
QashQai - J11 | 1.6dCi 4WD M/T | Tekna | Bronze

Nissanwielmonteur

Inderdaad Harrio. Alleen op de Tekna
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Phoenix

Citaat van: Phoenix op november 15, 2013, 17:53:25 PM
Citaat van: harrio op november 15, 2013, 17:42:27 PM
LED koplampen allen op de TEKNA volgens mij

Ja, maar we zullen even duidelijk wezen.

LED dagrijlichten STANDAARD
LED koplampen TEKNA

;)

Voor de duidelijkheid:



QQP Member 05/2007 - QQP Moderator 09/2013 - 05/2016
QashQai - J11 | 1.6dCi 4WD M/T | Tekna | Bronze

Extouranner

#371
NISSAN heeft mij per mail bevestigd dat in september 2014 de verkoop start van de 1.2 DIG-T met CVT  \-/. In november komt dan de 1.6 DIG-T.

Jan Manenschijn stuurde mij ook een tabel waar de gamma uitbreidingen op stonden:

......1.2 DIG-T CVT geplande verkoopstart september 2014
......1.6 DIG-T        geplande verkoopstart november 2014

Dus geen 1.6 DIGT CVT.  :-I

Ik ga wachten tot de 1.2 CVT uitkomt en nu maar hopen dat hij een beetje vooruit komt. Ik heb geen caravan of zoiets maar een beetje vermogen "over" hebben is prettig.  :yep:

We gaan voor de Tekna uitvoering in de kleur QAB (white pearl)

jurbeh

Citaat van: harrio op november 15, 2013, 16:13:19 PM
ik vindt hat een hele mooie auto , en ik zit te twijfelen over de connect en de tekna.
maar wat ik jammer vindt van Nissan dat je niet zelf je auto kunt samenstellen , zoals bv Mercedes.
zo vind ik de connect prima , maar dan met de extra's van de tekna , behalve de 19 inch velgen , want ik ben niet zo weg van die platte bandjes , want dan heb je minder comfort op slechte wegen , plus de kans dat je velgen beschadigen tegen de stoepranden.
en leren bekleding , liever niet , zomers plakken en in de winter koud.
en die led verlichting , ik weet het niet. hoe betrouwbaar is dat , dat moeten we maar afwachten , want als er een lamp stuk gaat , wat zal dat gaan kosten.
en wat ik ook jammer vind , is dat er geen reserve wiel meer is , want zo'n reparatiekit , wat doet dat met je band , kan je die na een lekke band nog gebruiken of moet je aan een nieuwe band , ik weet het niet.
dus nogmaals , jammer dat je niet je eigen auto kunt samen stellen , want dan nam ik de tekna , maar dan met 18 inch velgen , met stoffen bekleding en gewone koplampen of Xenon lampen.

De leren zetels hebben voor de winter zeker al verwarming,
In de zomer zou er ook gekoeld kunnen worden om dat er geperforeerd leer is gebruikt.
Led koplampen zijn per definitie beter dan xenons om dat ze nog betrouwbaarder zijn!!!
18 inch velgen kan je zelf voor zorgen denk ik , dat hoeft geen probleem te zijn.

harrio

maar wat ik er mee wil zeggen , dat het mooi zou wezen dat je dat zelf kan samen stellen naar eigen keuze.
dus bv geen leer ,  en 18 inch ipv  19 inch , dus niet wat Nissan mooi vind , maar wat je zelf mooi vind.

harrio

maar het blijft een geweldig mooie auto :\ :yep: \-/