Hybride Qashqai????

Gestart door edw1n, mei 31, 2010, 23:09:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edw1n

Hallo QQ fans,

Een vraagje: ik heb gehoord/gelezen dat er een nieuw type Qasqai zou komen, namelijk een versie die in de 20% categorie van de bijtelling zou vallen met een heel lage CO2 uitstoot. Ook heb ik ergens al eens iets gezien van een hybride Qascai. Weet iemand hier meer van? Dan hoor ik het graag.


LdN

Het eerste wat komt is de 1.6 uitvoering met een start-stop systeem waardoor een B-label en dus
20% bijtelling gehaald wordt.
Over een hybride uitvoering heb ik nog niets gehoord.
Reed een QQ 2.0 2009 Acenta, in middels een 2013 Ford Mondeo 1.6 ecoboost platinum. Maar draag de QQ nog steeds een warm hart toe.

Edu

Hoezo, koop je toch een Lexus RX 450h 2WD Preference Lease voor je sleurhut
A-label
max. aanhangermassa geremd  2000kg

geen probleem dus


oja de prijs vanaf 62.650 tot 91.250 :-!

edw1n

Bedankt voor jullie reacties. Zou die start/stopper nog wel een beetje caravan kunnen/mogen trekken?

Edu

Citaat van: edw1n op juni 01, 2010, 21:45:07 PM
Bedankt voor jullie reacties. Zou die start/stopper nog wel een beetje caravan kunnen/mogen trekken?
Denk dat dit hetzelfde blijft dus max 1200 kg geremd

LdN

#5
Citaat van: edw1n op mei 31, 2010, 23:09:05 PM
Hallo QQ fans,

Een vraagje: ik heb gehoord/gelezen dat er een nieuw type Qasqai zou komen, namelijk een versie die in de 20% categorie van de bijtelling zou vallen met een heel lage CO2 uitstoot. Ook heb ik ergens al eens iets gezien van een hybride Qascai. Weet iemand hier meer van? Dan hoor ik het graag.



De start / stop uitvoering is de genoemde 20% categorie auto een hybride zal in de 14% vallen.

Bovendien is een hybride auto geen 100% elektrische auto maar een combi van een elektromotor en een verbrandingsmotor vandaar
hybride, een 100% elektrische auto is een elektrische auto zoals de Leaf
Reed een QQ 2.0 2009 Acenta, in middels een 2013 Ford Mondeo 1.6 ecoboost platinum. Maar draag de QQ nog steeds een warm hart toe.

Janco

Start/stop merk je bij gewoon rijden niets van. Ik heb pas een proefrit gemaakt met de polo bleumotion. Hij staat pas af als je de auto in z'n vrij zet met de kopelling niet ingetrapt.


Paulio

Ja, een hybride lijkt mij een mooi vervolg voor de Qashqai. Wat meer power dan die prius en dan zou je nog best wat kunnen trekken.
Maar die lexus is natuurlijk ook het andere uiterste.
A label met een auto met een 3 liter motor  :-!
ik volg dit draadje met intresse  \-/

edw1n

OK, dan alleen nog de vraag of de 2+ ook in de 20% komt. Als dit het geval is, heb ik mijn autootje gevonden denk ik.
Hybride zou natuurlijk helemaal mooi zijn, maar inderdaad als je dan nauwelijks nog een caravan/aanhanger kunt trekken vind ik dat persoonlijk niet interessant.
Al heeft VW inmiddels een hybride Touareq die geloof ik 3,5 ton mag trekken. Valt alleen net niet in de 14%... Zou grappig zijn als Nissan ook zoiets had want dan heb je gelijk een 4WD met elektro op de achterwielen.

Paulio

Ja, idd zijn er veel mogelijkheden met de combinatie elektrisch. Alle merken zullen wel bezig zijn ermee  ;)
geduld  :-\

Phoenix

Laat die hybride QQ maar vlug komen  :yep:

De Vlaamse regering heeft de tarieven voor de nieuwe, groenere verkeersbelastingen vastgelegd. Wagens op aardgas, elektrische auto's en plug-in hybrides betalen vanaf 1 januari niet langer belasting op inverkeersstelling (BIV) of jaarlijkse verkeersbelasting. De nieuwe regeling geldt voor particuliere en bedrijfswagens.

BRON: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151016_01922727
QQP Member 05/2007 - QQP Moderator 09/2013 - 05/2016
QashQai - J11 | 1.6dCi 4WD M/T | Tekna | Bronze

ben!



Nissan QQ heeft nu een echte concurrent????
Clio / Megane Coupe 1.6 Ltr. / Megane Coupe Bose 2.0 Ltr CVT, nu Nissan QQ 1.2 Xtronic Connect Edition. Geen QQ rijder meer, wel mee lezen op deze fantastische site.

sss

wie wil er nu in een Kia rijden :-! :-! :neen: :neen:
2009  1.6 Acenta   night shade
2012  1.6 Connect  silver metallic
2014  1.2 Dig-T Connect zwart metallic
2016  1.2 Dig-T Connect  smokey silvewr metallic

ben!

Ik niet SSS, uuhh, maar als ik dat artikel lees in AV dan zou ik toch wel eens een proefrit willen maken.
Clio / Megane Coupe 1.6 Ltr. / Megane Coupe Bose 2.0 Ltr CVT, nu Nissan QQ 1.2 Xtronic Connect Edition. Geen QQ rijder meer, wel mee lezen op deze fantastische site.

Nissanwielmonteur

Als 1 op 22.7 net zo'n mooie belofte is als ooit voor de Outlander werd gedaan dan komen ze zich ook wel tegen.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!