Familie of namaak?

Gestart door Hendrik, april 20, 2007, 20:37:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-Q^Q-

kijk met een scheel oogje naar de 1.6 EAT-6 GT-Line, binnenkort maar eens kijken of die i-cockpit in het echt nog een beetje werkt.
Maar de ultime vervanger is lijkt mij de nieuwe XC40, is helaas nog maar alleen als concept te zien, nog maar een jaartje doorrijden, is ook geen straf.
QQ 2.0 CVT Tekna Premium 2WD - 2007 / Brilliant Black / Bruin Leer / Cobra Grill / Chromen Zijstootlijsten, Achterklepstrip en Mistlampringen / Voorbumper Beschermers / Verlichte Instaplijsten / 5delige set  zonneschermen / EONON 5168E / Rear+frontcam / Dashcam MINI 0806/ Claxon Stebel TM/2 Chrome

Henkiepenkie

Mazda bewonder ik o.a. om de ongeblazen motoren die toch ruim voldoen aan de huidige emmissie eisen.
Verder de echte Japanner maar jammer vind ik dat de "look" van zowel de binnen- als de buitenkant voor de huidige tijd nog een beetje te conservatief, dus sober is.



workel

Beetje caravan weegt snel 1500 kg.

Die Volvo en Mazda ben ik benieuwd naar. Wel nodig als Mazda overstapt op turbo motor, huidige is drama wat mij betreft.

Kijk ook nog met een schuin oog naar de Kodiaq.

Acht X-trail bevalt prima, lekker doorrijden.

ppedro

Eerste teaser van de nieuwe MX5



De huidige ook niet verkeerd?


deusjevo

Citaat van: workel op oktober 27, 2016, 22:54:52 PM
Beetje caravan weegt snel 1500 kg.


Hem, dat valt wel mee hoor, mijn Knaus is 6,40 meter lang en weegt leeg 940 kilo en max 1200 kilo.
Kun je prima met z'n 4'en in slapen.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

-Q^Q-

vandaag even de 3008 in de showroom bekeken, nog niet gereden alleen even kijken hoe hij er in het echt uitziet, stoere bak, heel mooi interieur, verder alles tip top materiaal en luxe uitstraling. i-cockpit met het kleine stuurtje moet je van houden maar voor mij klopt het helemaal, de beide digitale schermen superscherp beeld en die tellercluster die je naar eigen wens kan instellen is een van de mooiste die ik gezien heb.
yep, de 3008 krijgt van mij het stempel OK.
Qashqai heeft nog steeds een heel sterk punt, z'n prijs, denk dat de 3008 dus maar voor een deel een concurent van de zal QQ worden, 3008 start rond 30k, QQ rond de 25k, 3008 is wel wat groter.
QQ 2.0 CVT Tekna Premium 2WD - 2007 / Brilliant Black / Bruin Leer / Cobra Grill / Chromen Zijstootlijsten, Achterklepstrip en Mistlampringen / Voorbumper Beschermers / Verlichte Instaplijsten / 5delige set  zonneschermen / EONON 5168E / Rear+frontcam / Dashcam MINI 0806/ Claxon Stebel TM/2 Chrome

Henkiepenkie

Ik vind het ook een heel mooie wagen maar op dat mini hartje van 1200 cc met 3 cylinders en turbo knap ik toch af.  :-!

deusjevo

Ford rijdt dacht ik met 1.0 liter torretjes met 3 cylinders rond en daar hoor ik geen horror verhalen over.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

Henkiepenkie

Heb je wel eens met zo'n 1 ltr. torretje zonder turbo gereden? Typische boodschappen wagentjes voor rond de kerktoren. Die motortjes zullen best duurzaam zijn omdat ze zonder turbo draaien en doorgaans in heel lichte autootjes worden gehangen.

Maar zet er een turbo op en stop dat in een auto als de Peugeot 3008 met 1325 eigen gewicht en een startprijs van 30.000 euro, dan ben je volgens mij toch wel verkeerd bezig als auto producent.
Pure overbelasting van zo'n licht motortje en kan nooit lang meegaan. Tenminste, dat is mijn mening.

Downsizen van motoren om milieu technische redenen ok, maar zet er dan geen turbo op.

deusjevo

Ik denk dat je niet moet denken aan een 1.0 atmosferisch motortje waar ze een turbootje op schroeven.
De basis van die motoren is niet vergelijkbaar, zou ook niet kunnen qua krachten die op bijvoorbeeld op krukas komen.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

T&T

Deel je mening Henk, maar deusjevo heeft wel een punt want dat ene onderdeel genoemd het lager word niet aan gedacht.

Of we het nu over 5.0 motor hebben of die 1.0 motortjes, de lagering moet goed zijn.
Ik neem aan dat bij onze 1.2-tjes dat wel is aangepast t.o.v. dat boodschappenwagentje.

Dan zeg ik ook dat ons 1.2-tje zich eerst moet bewijzen om het vertrouwen te krijgen.
Hoorde destijds van een Renault monteur dat deze motor zich had bewezen maar dat willen we zelf eerst zien.
Er zijn motoren die olie verbruiken en als je wagen dat doet is dat erg vervelend, maar als ik zo bekijk hoeveel er rijden en hoeveel klachten er zijn denk ik dat het meevalt.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

Nissanwielmonteur

Ach ooit houd het downsizen en steeds meer vermogen eruit halen op. Persoonlijk denk ik dat dat heel snel is.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

T&T

Denk ook dat het onzin is want de 1.2 rijd net zo duur tot duurder dan mijn oude 1.6.

Kortom een leas verhaal waar de particulieren berijder de dupe van is.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

-Q^Q-

pas gelezen dat de nieuwe ( op de praktijk gerichte ) emissie testen die in 2019 ingaan niet gehaald kunnen worden met die kleine cylinderihoud motortjes met 20 turbo's erop geschroefd, dus alles weer overhoop en terug naar de tekentafel.
Oplossing zou grore moteren of zo'n kleintje met deels een electro aandrijvinge erbij zijn.
Qashqai V8 is ook niet verkeerd  ;D
QQ 2.0 CVT Tekna Premium 2WD - 2007 / Brilliant Black / Bruin Leer / Cobra Grill / Chromen Zijstootlijsten, Achterklepstrip en Mistlampringen / Voorbumper Beschermers / Verlichte Instaplijsten / 5delige set  zonneschermen / EONON 5168E / Rear+frontcam / Dashcam MINI 0806/ Claxon Stebel TM/2 Chrome

Henkiepenkie

Uitgangspunt was de 1.2 drie cylinder 130 PK van Peugeot.
Onze 1.2 vier cylinder is afgesteld op 115 PK en die van Renault ook weer op 130 PK.

Denk dat 115 PK voor onze viercylinder 1.2 een redelijk veilige marge is. De 130 PK van Peugeot opgebracht door drie cylindertjes daarentegen is wel heel knap geconstrueerd maar geeft zonder daar berekeningen op los te kunnen laten, voor mijn gevoel toch een veel zwaardere thermische belasting op alle draaiende delen van dat motortje.

Ik noem het maar een motortje want je kan hem bij wijze van spreken bijna op twee handen vasthouden.

En natuurlijk zijn daar de lagers, krukas, zuigers en cylinders op berekend, maar voor hoelang?

Of je de krachten van een 130 PK moet verdelen over drie cylinders of over vier of nog beter over 6 cylinders, lijkt mij toch wel duidelijk.
Geef mij dan ook maar een mooie soepele zeer smeuig lopende V6 in de QQ.  \-/